Google hylder internettet som det nye styresystem

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
I fremtiden bliver styresystemet helt ligegyldigt og webapplikationer altafgørende, siger Google, som på en konference demonstrerede 3D-grafik via Javascript og fremviste video på nettet uden plugins ved hjælp af HTML 5.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3293



Altså det er jo altsammen meget godt, og en rimlig simpel løsning på dvs. kompatibilitetsproblemer... Men synes bare det på en måde er lidt... forkert? Det er som om at alting bare skal igennem endnu et lag? Altså browseren...

Og at køre binære filer igennem en browser synes jeg personligt er helt forkert?!



Jeg syntes at det lyder rigtigt spændende, og jeg kunne godt nok godt tænke mig at se hvordan at de har lavet et 3D spil med JavaScript. Men hvad betyder det når de skriver: "Funktionen kræver dog et fælles API, før den kan blive udbredt"?



Jeg syntes at det lyder rigtigt spændende, og jeg kunne godt nok godt tænke mig at se hvordan at de har lavet et 3D spil med JavaScript. Men hvad betyder det når de skriver: "Funktionen kræver dog et fælles API, før den kan blive udbredt"?

Det betyder at understøttelsen for canvas og SVG funktioner er meget browser-specifikke... :)



Indlæg senest redigeret d. 30.05.2009 10:25 af Bruger #11328
Det betyder at understøttelsen for canvas og SVG funktioner er meget browser-specifikke... :)

Ok. Men canvas understøttes da både af Firefox, Opera, Safari og Chrome.



Det betyder at understøttelsen for canvas og SVG funktioner er meget browser-specifikke... :)

Ok. Men canvas understøttes da både af Firefox, Opera, Safari og Chrome.

Ja, men ikke af den markedsførende browser IE, og de andre browsere understøtter heller ikke de samme funktioner (API) til canvas tagget



Ja, men ikke af den markedsførende browser IE, og de andre browsere understøtter heller ikke de samme funktioner (API) til canvas tagget

Men der kan vel ikke være langt igen inden at IE også følger med, og så har browserne jo et fælles API.



Ja, men ikke af den markedsførende browser IE, og de andre browsere understøtter heller ikke de samme funktioner (API) til canvas tagget

Men der kan vel ikke være langt igen inden at IE også følger med, og så har browserne jo et fælles API.[/qu
Jo... Det kan tage flere årtier før IE følger trop... Det er indtil ivdere lykkedes dem at udsætte næsten samtlige standarder, og i hvert fald ikke følge dem!



Så må vi vel bare håbe på at IE følger med så hurtigt som muligt.



Faktisk er problemet jo egentlig ikke så meget de nye versioner af IE.. De skal nok nå det... (før eller siden), men det er alle brugerne der ikke kan/må/ved at man kan opgradere sin browser til en ny version... Det er alle dem der er stuck i IE 6 der er problemet.. :S



Det er selvfølgelig rigtigt nok, jeg havde slet ikke tænkt på at der er nogen der ikke kan finde ud af at opdatere ;). Egentlig kan jeg ikke forstå hvorfor at IE ikke fortæller brugerne, at der findes en nyere og bedre version.



<< < 12 > >>
t