Javafx med nye dimser, grafisk værktøj og Eclipse-plugin

Tags:    it-nyheder

Javas Flash- og Silverlight-konkurrent Javafx er blevet opgraderet til version 1.2. Nyhederne er et grafisk designværktøj med tidslinje, flere widgets og plugin til Javafxscript Eclipse.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3323



Det ser spændende ud, efterhånden. Men der er stadig lang vej igen før det er ligeså fornuftigt som Flash. Jeg må indrømme at Silverlight virker som et mere færdigt produkt end JavaFX på nuværende tidspunkt - og JavaFX skal have et gevaldigt boost meget hurtigt hvis det skal nå at komme ind i kampen.



Jeg var med til et OWASP møde hvor en gut fra Sun fremviste JavaFX og en Microsoft mand viste Silverlight.

Silverlight præsentationen var absolut uimponerende. Gutten lavede en web applikation med en knap og et tekstfelt. Når man trykkede på knappen, forsvandt tekstfeltet.

Sun manden derimod lavede en "powerpoint" agtig billedfremviser som han brugte til at vise sin præsentation. Med transitioner såsom fade in/fade out, rotation, skalering og alt muligt. Ser super spændende ud.


MEN DER ER INGEN LINUX IMPLEMENTATION ENDNU!! AAAAARGH!



Så du antager teknologiens modenhed, baseret på hvor dygtig/opfindsom fremviseren var?
Så forudindtaget havde jeg ikke forventet du var. ;)

Silverlight kan nu en helveds masse mere end at gemme et tekstfelt, skulle du være i tvivl. (Det kan også lave en "Powerpoint"-dims)

Men personligt er jeg lidt træt af alt den RIA snak og gøren. Jeg vil bare have noget der er hurtigt hentet, og "Just Works".



Jeg forventer, at Microsoft sender en gut, som ved hvad han snakker om, men enten var det en folkeskoleelev med en fed jobtitel (core Silverlight udvikler), eller også er Silverlight ikke så fed, som det er hypet til.



Jeg holder på at det var en folkeskoleelev. Det er desværre ikke første gang jeg har oplevet et Microsoft fordrag, hvor præsentationen var alt andet end fængende.

Silverlight er "fedt", på samme vis som Flash og til dels JavaFX, som har lidt vej endnu, men det skal det nu nok nå. :)



t