Problem med unoeuro og building

Tags:    .net

Jeg har nu i længere tid prøvet og build min hjemmeside til mit domæne fra Microsoft Visual Studio 2008 - i teknologien VB.net. - Det er et ganske enkelt blogsite med en enkel tabelstruktur og rimelig ligeud af landevejen, men den siger den ikke kan finde min masterpage - det har noget og gøre med stien lokalt på min computer i forhold til hvor mappen ligger på den server jeg uploader til. Jeg ved bare ikke hvor jeg skal rette det - Er der nogen der har nogle forslag?

I kan se fejlen her
http://www.mikkelfoxfolio.dk/blogsite/



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mikkel,

Jeg har lige nogle spørgsmål:
- Hvordan lægger du det ud når du har buildet det?
- Laver du et release build som du så lægger ud?
- Tager du bare mappen lokalt på din maskine hvor web-applikationen ligger og uploader via en FTP-klient?

Prøv evt. at gå op under "Build" i VS2008 og tryk på "Clean Solution". Når det er gjort laver du et release build (ved at vælge release oppe i toppen i VS2008) og trykke Ctrl + Shift + B (genvejen til at builde/compile). Herefter når det hele er buildet, højreklikker du på din webapplikation der skal lægges ud og vælger "Publish..." Følg så derefter den wizard der bliver startet og gem det hele lokalt på din maskine et sted hvor du kan finde det andet end der hvor resten af projektet ligger. Til sidst tager du alt hvad der ligger i denne pulish-folder og uploader til der hvor det skal uploades via din FTP-klient på UnoEuros server.

Virker det herefter?

I øvrigt ville det være rart med den præcise fejlbeskrivelse der kommer når du kører det hvis det ovenfor beskrevne ikke virkede ;)



Indlæg senest redigeret d. 13.06.2009 01:29 af Bruger #2243
Når jeg builder projektet bruger jeg
Publish Site -> Via FTP klienten deri

Når jeg højreklikker på projektet i Solution Manager er der ikke en Clean Build i min version af VS 2008.

Min fejl fremkommer kun når jeg bruger masterpages - den siger den ikke kan finde min referencer - projektet virker fint lokalt.

I kan se fejlen her:
http://www.mikkelfoxfolio.dk/udviklertest1/

Og i kan downloade mit lille testprojekt bare for at få noget data igennem en masterpage via mysql på:

http://www.mikkelfoxfolio.dk/udviklertest1/tmp/Test.zip


Jeg har slettet mit VS2008 temp filer i stedet for at køre clean solution - published den lokalt på min maskine og kopieret filerne over og min fejl er:

Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Could not load the assembly 'App_Web_o7nqzwb2'. Make sure that it is compiled before accessing the page.





Det var heller ikke "Clean Build", men "Clean Solution" jeg ville have dig til at trykke på.

Har du prøvet at gøre som jeg bad dig om?



Ja nu får jeg denne fejl i stedet

http://www.mikkelfoxfolio.dk/udviklertest1/


Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: BC30002: Type 'NewsFac' is not defined.


Somom den ikke kan finde mine klasser i App_code

Det var heller ikke "Clean Build", men "Clean Solution" jeg ville have dig til at trykke på.

Har du prøvet at gøre som jeg bad dig om?




Der er da ikke nogen fejl på sitet lige nu?



Indlæg senest redigeret d. 15.06.2009 13:24 af Bruger #2243
Okay til alle jer på udvikleren, til alle jer der finder dette indlæg på google fordi i søger på unoeuro og problemer med den ikke kan læse jeres klasser er det fordi at:

Unoeuros webserver læser KUN de klasser der ligger i public_html/app_code - hvis filerne ligger alle andre steder vil den ikke læse dem - og i skal selv oprette mappen med navnet hvis i ikke har den fra standard..

Muligvis en begynderfejl, men nu ved folket det :)



Udemærket så fandt du ud af det :)

Hvad er i det hele taget årsagen til du har behov for at have noget med i App_Code?



t