C# eller C++

Tags:    c++

<< < 12 > >>
De ligner hinanden meget. Men hvilke foretrækker I? Begrund og kom med forskelle (fordele og ulemper) mellem de 2 sprog.



Jeg må indrømme at jeg synes det er sjældent at jeg savner arbItrære pointers, og når jeg gør er det som regel fordi at jeg har klump data jeg skal iterere over, f.eks. et billede.

Hvad angår type information, så kiggede jeg lidt på det. Den mængde C++ tilbyder (som jeg lige kunne finde) er utilstrækkeligt for at kunne lave en accurate garbage collector, man skal faktisk op i refleksion. Preprocessoren er medregnet i dette udsagn.

Jeg kunne egentlig godt tænke at vide hvorfor du synes Garbage collection er en uskik, og hvad "realistiske sprog" er?



Realistiske sprog er sprog der kan anvendes til andet end Windows applikations programmering.

Til dagligt programmerer jeg til indlejrede systemer, dvs. microprocessorer, på det felt er der ikke andet end C og C++ der kan bruges. På dette område bruges pointere en del.

Garbage collection er et tegn på at programmøren ikke ved hvad han laver og ikke har lyst til at vide hvad han laver. Hvis man laver nogle enkle regler for dynamisk memory håndtering og følger disse regler, er dynamisk memory håndtering ikke noget problem, og garbage collection er spild af processor kraft.

Jeg ved ikke hvad "refleksion" er og gad ikke checke det. Men der findes garbage collection biblioteker til såvel C som C++. C har ingen runtime typeinformation (knap nok nogen compiletime).



<< < 12 > >>
t