Silverlight 3 allerede klar før lancering

Tags:    it-nyheder

Microsofts bud på en Flash-dræber, Silverlight 3, blev i går torsdag annonceret klar til download, selvom den officielle lancering først finder sted i dag.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3400



He he. Syntes Microsoft virkelig gør meget for at undgå Vista-lancerings mareridtet igen :)



Så nu er Silverlight udkommet i version 3. Har det virkelig så banebrydende ændringer at det retfærdiggør et helt nyt versionsnummer? Eller er det bare inflations-tricket som Firefox også brugte for at komme op på et versionsnummer der skaber tryghed hos den almene pøbel?

Er der iøvrigt nogen her der har et overblik over silverlights udbredelse efterhånden? jeg har endnu ikke stødt på et site der benytter sig af det, udover Microsofts sider, så jeg har ikke følt noget behov for at installere moonlight endnu. Men jeg ved ikke om det snart kan ændre sig? :)



Jeg ved ikke hvor udbredt det er på hjemmesider. Men på klienterne ser det ikke ud til at være så udbredt.

http://riastats.com



Flash har jo den store (og velfortjente, de var trods alt først) fordel at en uhyre stor mængde sites, hvor rigtigt mange mennesker kommer, har reklamer lavet i Flash, og tit i nyeste version. Det betyder at folk bliver punket for at installere Flash næsten ligegyldigt hvor de navigerer hen, hvilket nok skal få de fleste til at installere det på et eller andet tidspunkt. Man kan med andre ord sige at Flash har meget at takke bannerannoncer for :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Flash har jo den store (og velfortjente, de var trods alt først) fordel at en uhyre stor mængde sites, hvor rigtigt mange mennesker kommer, har reklamer lavet i Flash, og tit i nyeste version. Det betyder at folk bliver punket for at installere Flash næsten ligegyldigt hvor de navigerer hen, hvilket nok skal få de fleste til at installere det på et eller andet tidspunkt. Man kan med andre ord sige at Flash har meget at takke bannerannoncer for :)

Du har helt ret. Det kan dog undre nogen at folk rent faktisk installerer diverse plugins for allernådigst at få lov til at kigge på bannerreklamer :P



Windows Live Messenger plager mig lige frem ofte, om at jeg skal installere Flash hele tiden.



Jeg har rent faktisk en side der bruger Silverlight




t