Programmer eller sprog.

Tags:    grafik webdesign

Hejsa alle sammen.


Jeg har lige fået en hjemmeside med .dk suffix og jeg vile gerne have et unikt design, som jeg selv har lavet. Jeg vil gerne have nogle eksotiske farver og lidt af hvert. Og nogle bevægelser for mine link knapper. Jeg har prøvet og kigge på PHP, HTML, CSS og endda MySQL. Men fandt det ikke passende. Jeg har kigget på nogle gratise nogle, men kan ikke lide alle de reklamer der var! Og jeg skulle faktisk betale for dem...............

Så tænkte på om det var muligt at lave sådan nogle ting i f.eks. Deamweaver, Microsoft Publisher, Adobe Flash Pro eller andre programmer? Som har disse funktioner som standard eller hvor jeg skal hente en brugerdefineret fil og installere den som en opgradering. Det skal helst være brugbart på en Linux hjemmeside. Hvis det ikke er det som standard.


- Hilsen Magnus.





Jeg vil da sige at HTML og CSS er meget passende vis du skal lave designet på din side, og PHP og MySQL til at lave selve logikken på side (med mindre siden kun skal vise noget tekst, og du har tænkt dig at skrive det direkte ind i HTML).

Vis du skal have nogle "bevægelser for dine link knapper", skal du nok kigge på noget JavaScript.

[Har lige kigget på siden i din signatur. Vis den skal ligne det, kunne det være du skulle kigge på flash, eller noget lignende (Silverlight eller JavaFX)]



Hvis du vil have en ordentlig hjemmeside, bør du aldrig bruge et program såsom Dreamweaver og Frontpage.
For det første kan det ofte ende med at blive et besværligt projekt, da du ikke aner hvad programmet præcist gør, og hvordan du får den til at gøre det.
For det andet er sådanne programmer rigtig dårlige til at holde orden i deres koder. Den skriver unødvendige koder, deler ikke css-koderne ordentlig op og skriver ikke koderne pænt op. Det betyder at en programmør senere vil have meget svært ved at arbejde med siden. Og skal du udvide siden med et login-system, tæller og andet, der skal laves i php, så bliver det en rigtig dårlig oplevelse.



Det du bør gøre er nok (hvis du orker) at lære HTML og CSS. Når du kan det, vil du have rigtig let ved at lave din egen side. Du lære det hurtigt! Hvis du vil spare lidt yderligere tid, kan du bruge et template, og der findes massere, hvor der ikke er reklamer på dem, og det intet koster. På denne side er der for eksempel en masse gratis designs:
http://www.smashingmagazine.com/2008/12/01/100-free-high-quality-xhtmlcss-templates/



Tak for jeres svar. Jeg kan lidt HTML og CSS. Dem kan jeg kigge på. Javascript er vel bare lige at smide ind i en HTML kode? Med de rigtige script fortolkere. Så kigger på Javascript.

Jeg har kigget på Flash, dog ser jeg ikke lige hvordan jeg skal bruge det. Tror bare at jeg skal bruge noget mere tid i det program.

Jeg kan også PHP og lidt MySQL.

Men jeg takker og kigger på Javascript.

Og holder mig fra DeamWeaver :P



t