Tegneplade hjælp

Tags:    grafik webdesign

Hej, jeg har tænkt på at anskaffe mig en tegneplade, men jeg har ikke så mange penge lige pt.

Jeg vil genre have en plade der ikke er for lille, men heller ikke for dyr. jeg har tænkt på
Aiptek's HyperPen 12000 U, da den er stor, og billig, men jeg ville gerne vide om den er pengene værd.
Jeg har dog hørt at Wacom er det bedste, og kunne egentligt godt tænke mig af vide om det er næste 1000 kr værd at købe Wacom bamboo fun medium i stedet. (har ikke penge til wacom'en lige nu)
her kommer der lige et link til hver af pladerne, så i kan se dem ( og eventuelt sammenligne dem for mig) jeg har ikke så meget forstand på det, og håber derfor en af jeg kan se fordele og ulemper i begge plader (jeg ser jo kun prisen,og størrelsen)

http://www.aiptek.eu/index.php?option=com_product&task=view&productid=85&Itemid=353

http://eu.shop.wacom.eu/Bamboo-Fun-Medium_detail_15_9156.html

Hvis en af jer har et anden eller bedre forstag vil jeg også meget gerne høre det, pladen skal arbejde sammen med photoshop, på en pc med vista :)

Jeg har endnu ikke fundet et stead at købe pladerne, udover aiptek, og wacom's hjemmeside, og da jeg helst ville gøbe den på en dansk side, ville jeg blive extremt glad hvis en af jer kendte en side jeg kunne købe det på :) ( Er lidt bange for told, hvis den ikke virker osv)

Håber virkelig i kan hjælpe mig :)




Hej Kasper.
Jeg er den heldige ejer af en Wacom 12WX som er en af de dyrere tables hvor der er en indbygget skærm i tabelen, således at man tegner direkte på skærmen.
Mine erfaringer med Wacom er at de er rimelig præcise og at deres produkter er af en ordenlig kvalitet. Nu har jeg aldrig prøvet Bamboo, men vil også tro det gælder for dem. Bamboo-serien er vært fald en utrolig populær serie :)

Mine personlige erfaringer med tables er at man ikke tegner nær så godt som på papir. Det går til gengæld hurtigere, og det er selvfølgelig rigtig vigtigt - især hvis du skal farvelægge tegninger. Men skal du bare lave små figurer til logoer og lignende, kan det lige så godt anbefales at man tegner tegningen i hånden, hvorefter man scanner tegningen ind. Derefter kan photoshops pen-tool bruges til at overtegne på computeren og man får nogle lave perfekte flotte linjer og buer. Det kan virkelig give et flot resultat, som vært fald er på linje med det man får ved tables. Man bruger ganske vist bare 2x-3x så meget tid på tegningen, men hvis du bare skal lave få figurer kan det sagtes bruges.

Hvis du vil bruge tables har du vært fald brug for noget ordentligt, ellers virke det helt åndsvagt at man ikke bruger den anden metode. Jeg ville nok derfor vælge Wacom Bamboo selv om den er en del dyrere.

Wacom Bamboo kan købes i Stellings Kunstnerartikler som ligger ved storkespringvandet på strøget. Kan også købes på deres hjemmeside:
http://www.stelling.dk/default.aspx?load=main&data=productlistpaging&template=&key=3768&x=&y=
Prisen er 900 kr.



Indlæg senest redigeret d. 17.07.2009 15:46 af Bruger #5097
Bamboo skulle være rigtig gode, så vidt jeg ved..

Men jeg bruger nu selv en lidt billigere tegneplade, som jeg ikke engang kan huske mærket på, det var bare en jeg faldt for, mens jeg havde lidt for mange penge i lommen :D

Den er nu også rigtig god, så jeg har vel bare været heldig...


Jeg tør slet ikke udtale mig af personlig erfaring... Jeg har bare læst mange gode anmeldelser på Bamboo :)



Jeg er også ejer af en Wacom som jeg engang købte i Aldi på tilbud til 150 kroner :D

og mener at wacom er SUPER præcis og jeg vil mene at det er et mærke der kan anbefales :)



Okay, mange tak, nu er det sådan at jeg smutter til kbh på lørdag, så det er perfekt med den der bamboo (hvis jeg kan låne penge af far xD )
Men da jeg ikke har været sikker på om de andre bamboo end bamboo fun har kunne køre med photoshop har jeg ikke haft så meget kig på dem :) men dem i butikken må da vide det ;D



Jeg kan garantere dig for at alle Wacom's tables understøtter Photoshop! Ellers er en table jo ikke meget værd :)



okay :D jeg har fundet den jeg skal have nu, det er wacoms bamboo one, a5 størrelse :)

den holder sig 200 kr under mit budget, og den har den samme trykfølsomhed som den dyre model, da jeg ikke skal bruge den til det helt store må den være god nok :)

ps. der er nogle tablets der er såkaldte notetekere (kom til at købe sådan en for et på siden)de virker kun i deres egen program, og er xtrem skod ;D

men mange tak for hjælpen alle sammen, og jeg glæder mig til at få tegnet på min pc :D




så, nu har jeg købt en wacom bamboo one, og den burde være her tirsdag eller torsdag ;D
mat for hjælpen alle sammen ;D




t