Mozilla åbner for betaling for tilføjelsesprogrammer

Tags:    it-nyheder

Det skal blive lettere at tjene penge på at udvikle tilføjelsesprogrammer til Firefox, mener Mozilla, der nu udvider installationen af add-ons med et trin, hvor brugeren bliver bedt om et bidrag.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3424



brugeren bliver bedt om et bidrag


Man bliver ikke bedt om, man bliver spurgt om. Det er altså ikke et krav at betale.



Hvor? Jeg bliver ikke spurgt om at give udvikleren et bidrag nogle steder?



Ideen med at give bidrag er fin, dog skal Mozilla her passe på at de ikke trædder sig selv over tærerne.

Firefox er og bliver en gratis browser og har netop sin styrke i sine mange add-ons.



Ideen med at give bidrag er fin, dog skal Mozilla her passe på at de ikke trædder sig selv over tærerne.

Firefox er og bliver en gratis browser og har netop sin styrke i sine mange add-ons.

Jeg synes også det er et super initiativ, især fordi udvikleren ikke kan kræve at man betaler for add-on'et.



Jeg syntes at det er rigtig godt, at de kun beder folk om penge, så det stadigvæk er frivilligt om man vil betalde eller ej. Jeg håber at flere vil benytte sig af tilbuddet, så udviklerne også kan få lidt for det stykke arbejde de laver.



Jeg synes det virker ret meningsløst. Jeg har ikke det generelle indtryk at donationer til selv store open source projekter giver mere end til en øl eller to ekstra om måneden for udviklerne - medmindre man hedder FSF og er en decideret forretning med fuldtidsansatte og betalende kunder/"foreningsmedlemmer".

Hvis jeg har nogle penge i overskud jeg gerne vil forære væk, så skulle jeg mene der er folk i verden, landet eller byen der har mere brug for dem end en gut der har flækket en lille ip-checker sammen til Firefox.



Jeg synes det virker ret meningsløst. Jeg har ikke det generelle indtryk at donationer til selv store open source projekter giver mere end til en øl eller to ekstra om måneden for udviklerne

Jeg tror sagtens man kan tjene en skilling eller 2 på det.

Firefox har godt 28 millioner downloads. Der skal selvfølgelig tages højde for der kommer nye versioner, folk der henter det på flere maskiner osv, men lad os sige at 10 millioner af dem er unikke.

Et addon som Adblock eller NoScript vil jeg skyde på bliver brugt af hvertfald 30% af alle der har Firefox. Hvis bare 1% af dem donerer $1 er det alligevel $30.000.



Indlæg senest redigeret d. 22.07.2009 18:41 af Bruger #3275
t