Automatisk hening af billedfiler

Tags:    vb.net

Hej alle.
Jeg snakkede en bekendt forleden, som fortalte mig at han havde lavet et lille program, som automatisk kunne hente billeder fra et website i VB.NET.

Jeg vil høre, om der er nogle er jer der evt. kan hjælpe til med at fremstille sådan et lille smart program?

Mvh, Lasse.



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan bare bruge webclienten hvis det er som jeg tror det er... Lavede engang et (meget meget simpelt) program der agerede som min screensaver som hentede billedet med graferne over nedbør ned fra DMI's hjemmeside hvert 5 minut, og så roterede det rundt på min skærm... Skide smart, men ikke kønt:P


Anyway, webclienten i Vb.NET bør løse det... Se her:

Fold kodeboks ind/udKode 




Jeg bøjer mig... :) Kunne ikke lade den challenge gå forbi.

Her er koden til en klasse der kan udføre præcis det du har spurgt efter:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 19.08.2009 12:08 af Bruger #2243
Det kan du sagtens men jeg er ikke sikker på at det er lovligt og derfor vil jeg heller ikke poste kode til det her.



Det kan du sagtens men jeg er ikke sikker på at det er lovligt og derfor vil jeg heller ikke poste kode til det her.


Så en browser er ulovlig? For mig bekendt så henter den billeder?



Kan du ikke bare bruge wget? Find programmet på google.

Hvis ikke du kan bruge wget, så fortæl hvad du helt præcist vil.

Jeg tror ikke det er ulovligt.



Det kan du sagtens men jeg er ikke sikker på at det er lovligt og derfor vil jeg heller ikke poste kode til det her.


Så en browser er ulovlig? For mig bekendt så henter den billeder?


Så du mener at man godt bare må kopiere et billede fra en webside som i det her tilfælde?

Du kan ikke sidestille det her eksempel og en browser. I sidstnævnte bliver indhold hentet midlertidigt ned for at kunne blive gengivet. Det bliver det ikke her.

Mener ikke at det er lovligt i ophavsretslig forstand.



Det er i sig selv ikke ulovligt at hente billeder og gemme det på sin harddisk, det kan man også gøre med en almindelig browser. Det er heller ikke i sig selv ulovligt at lave et program der "automatisk" henter billeder.

Men det kan i det konkrete tilfælde være ulovligt, f.eks. hvis der er copyright på billedet.

Det er f.eks. heller ikke ulovligt at lave en bil der kan køre 150 km/t, men det kan være ulovligt at køre 150 km/t.



Jeg bøjer mig... :) Kunne ikke lade den challenge gå forbi.

Her er koden til en klasse der kan udføre præcis det du har spurgt efter:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Jonas: det ser super godt ud men; er det dr VB.NET? :O

**Rettelse**
Så lige det var CSharp - aha :)



Indlæg senest redigeret d. 23.08.2009 19:23 af Bruger #10049
Hvis du ikke selv gidder at gøre det, så kan du på denne side oversætte C# koden til VB:
http://www.carlosag.net/Tools/CodeTranslator/

Det kan dog bedst anbefales hvis du oversætter selv. Så får du mere ud af det. Det tager jo så bare det længere tid.



Indlæg senest redigeret d. 24.08.2009 15:29 af Bruger #2243
t