C# der kan snakke med min C++ server

Tags:    c#

Jeg har en UDP server, som jeg har tænkt mig at lave en mobile app til den.
Serveren er kodet i C++ og den mobile app skal kører på min mobile som kører windows mobile 6.

Her er den mobile app som jeg har lavet layout på, jeg har smidt den i en zip så i kan hente projektfilen og så kan i jo pakke den ned og uploade den igen, bare husk at omdøbe den.
Serveren ligger der også.

ftp://ftp.kaserver.dk/

Login: Koder

der er intet kodeord på, så opfør jer ordenligt ;)

håber i vil hjælpe ;)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Well, hvis den bare reagerer på tekst burde det jo ikke være et problem at sende en pakke fra hvilket som helst programmeringssprog der undersøtter noget netværksprogrammering. Så hvis bare finder ud af hvordan du sender og modtager I de to sprog, så er det vil som det skal være?

Hej igen

Jeg har nu taget et hurtigt kig på din servers kode, og det ser for mig ud som at den kører på TCP sockets, og ikke UDP som tidligere nævnt?

Såfremt det er TCP kan du bruge .NETs TcpClient klasse (og der findes en tilsvarende UdpClient klasse til UDP). Jeg har lavet et lille eksempel nedenfor:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Og for at bruge klassen kunne du lave tre knapper connect/closedown/disconnect med koden:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Det er ikke lige lykkedes mig at få din server til at køre så det er ikke testet. Men håber du kan bruge det til at komme videre.

Indlæg senest redigeret d. 14.08.2009 00:57 af Bruger #2416
Hej Kasper

Det ville være rart, hvis du kunne uddybe hvor du er kommet til, og hvad udfordringen er for at du kan komme videre med projektet. - Det lyder som om serveren er funktionel, så er det, det at få sendt UDP-pakker afsted til serveren fra mobilen, der er problemet, eller hvad er det helt præcist gerne vil have hjælp til ? :)

som du kan se på serveren, så lukker den hvis den får teksten "CLOSEDOWN" fra client siden, og nu skal jeg så bare have min mobil app til at kunne connecte til serveren, og så bagefter skal det være muligt at trykke på en knap i programmet, så den fx lukker ned.

det er jo det jeg ikke ved, jeg ved ikke hvordan jeg sender i C#

Hey Kasper,
nu har jeg ikke kigget på koden til dit server-app, men umidelbart slår det mig at du bruger UDP. Hvilken fordel vil du her drage nytte af? :)

Jeg har bare hørt at UDP er nemmest ;P
Men hvis du kan lave en server som kører skjult i C# ville du være min gud ;P

programmet må ikke kunne ses på skrivebordet og må ikke lukke hvis den får en kommando, med mindre det self er closedown kommando'en ;P

i øvrigt hvor ligger du de kode stumper hen?

t