Form.Location

Tags:    .net

Hey guys! :)

Sidder og skal lave en applikation hvor tingene selv tilpasser sig skærmens Opløsning, og har tidligere fået hjælp til at lave en start menu. Nu er jeg stødt på endnu et problem, og ville høre om i kunne hjælpe mig . :)

Kan man få sit Objekt til at komme frem oven over sin knap udanset hvor den er placeret? :)

F.eks StartMenu.Location(startbutton), eller lign? :)



Er det mig eller burde det her indlæg ikke ligge under JavaScript / AJAX?



Well, det er noget jeg prøver at lave i C#? :)



Okay så forstår jeg ikke helt dit spørgsmål. Kan du uddybe det? :)



Jo selvfølgelig!! :) Jeg er ved at lave noget som skal fungere som et nyt Shell. :)

Der har jeg så valgt at lave en startmenu, den startmenu består af følgende.

Et stk. pictureBox ( Så jeg kan sætte mit billede ind og gøre det transparent osv. når det er i menu'en ), så har jeg et pictureBox1_Click, som har funktionen StartMenu.Visible = !StartMenu.Visible;

Og StartMenu er så en Form jeg har lavet som bliver kaldt når jeg trykker på Knappen, og den fungere så som selve menu'en, og det bruger jeg fordi jeg ikke kan customize Toolstrips, og Form'en kan jeg selv gøre hvad jeg vil med. :) Tanken er så nu, at jeg gerne vil have at når jeg trykker på pictureBox'en, så kommer StartMenu op et par pixels over den. :)

Så udanset hvilken opløsning mit program kører på, så vil den altid vises det antal pixels over start knappen. :)

hvis jeg bruger noget som f.eks. StartMenu.Location(x,y);

Så kan jeg sagtens få den til at passe, men hvis jeg sætter x,y til de rette værdier på den rette opløsning, men hvis jeg tager en størrer opløsning, ender StartMenu formen med at spawne midt i venstre side af skærmen. :P

Ved ikke om det blev noget rod, eller om det bare er gibberish, men sig gerne til hvis der er brug for flere detajler! :)



Du skal tage den vertikale opløsning, trække højden af formen + knappen + de ekstra pixels fra, så skulle du gerne have den rette lokation, hele tiden.



Den forstår jeg ikke helt ?

Det lyder bare som at skrive

StartMenu.Location(x,y);

? Kan du give et eksempel på hvordan det skal sættes op i en knap? :)



StartMenu.Location = new Point(x, y)

Hvordan du beregner x og y er op til dig, men først bør du lære forskellen på properties og methods.



t