Ubuntu vil kopiere Windows Update og App Store

Tags:    it-nyheder

Det er for kompliceret at holde styr på opdateringer og installation af nye programmer i Ubuntu Linux, mener folkene bag. Et nyt og simplere system skal nu afløse de seks nuværende værktøjer, så bedstemødre også kan klare opgaven.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3534



Det er jo noget sludder. De vil ikke kopiere noget som helst. Systemet vil fungere som det hele tiden har gjort.

Det eneste de vil gøre er at samle kræfterne fra nuværende applikationer der alle sammen opfylder det samme formål, til én og samme applikation.

Sensationsjournalistik for the win. Centraliseret package management er i høj grad en Linux-ting, det er den ondesparkemig ikke Windows Update's opfindelse.



Indlæg senest redigeret d. 24.08.2009 13:28 af Bruger #8223
Jeg håber at det her vil gøre det lettere at installere på programmer. Pt. har jeg det sådan at alt der ikke kan installeres gennem add/remove at pita at skulle installere. F.eks. bruger jeg lige nu FF 3 fordi at jeg ikke kan finde ud af at installere 3.5 :(



Hvis de absolut skal kopiere noget, så burde det da være MacOS'ens one-click-installer. WinUpdate har MS da formået at gøre til en større irritation end et godt værktøj. Packages i linux er fint. Men der er for mange ting der gør det samme, og det synes at være et generelt problem i linux - desværre.



t