Uddannelser

Tags:    snak

<< < 123 > >>
Hejsa. Jeg går nu i 10ende klasse. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg vil efter sommerferien(år 2010).

Men har overvejet at få en programmør uddannelse. Jeg har kigget lidt på nettet og på www.ug.dk.

Men jeg ville høre om hvad vej jeg skal tage for at kunne blive en rigtig programmør? Et det gymnasium jeg skal på? Hvis så, nogen speciel linje? Eller HTX? Eller hvad det nu er alt det der hedder. Jeg vil gerne programmere inden for C++/C# eller PHP. Hvis det er muligt, tager jeg gerne alle sammen og flere hvis det er muligt.

- Hilsen,
Magnus.



Du skal ind på et gymnasie ja. Det gør ikke den store forskel hvilket du vælger, men på HTX koder man c++ og php hvis man tager matematik/it-linjen, så det lyder som om det kunne være noget for dig.



HTX koder man c++ og php hvis man tager matematik/it-linjen,

Forudsat gymnasiet tilbyder denne linie. På HTX på EUC Vest kan man kun vælge programmering på C niveau som valgfag, og her det Java.



Indlæg senest redigeret d. 24.08.2009 22:40 af Bruger #14645
Du skal ind på et gymnasie ja. Det gør ikke den store forskel hvilket du vælger, men på HTX koder man c++ og php hvis man tager matematik/it-linjen, så det lyder som om det kunne være noget for dig.


Det vil sige at jeg skal gå efter HTX?

Hvad mad gymnasiefag? F.eks. IT? Det må da være der. Men hvad er den grundlæggende forskelv på HTX og så en gymnasium uddannelse? Jeg vil gerne have det bedste, som åbner for mange flere "døre".



Som sagt gør gymnasiet ikke nogen forskel, du er ikke bedre stillet med en STX frem for en HTX da de begge giver dig en studentereksamen. Det der tæller er de fag du har. Hvis du vil noget inden for IT er det en god idé med matematik på a-niveau, og det vil jeg tro man kan få på alle gymnasier.



hvis du gerne vil være programmør skal du bare sørge for at vælge en linje der har matematik A. Programmering på gymnasie nivau kan godt være en fordel, men som udgangspunkt starter man fra bunden på de videregående uddannelser, så det er ikke noget krav.



Så matematik på A niveau på HTX eller gymnasial eksame? Og så er jeg godt kørende? Og en fordel ville da være at tage engelsk eller tysk(eventuelt også dansk) på høj niveau også?

Og kan jeg få programmerings linje fag på HTX? Så jeg nærmest har undervisning i det, på skolen?



Hvad angår "døre" til programmering er htx og gymnasiet vidst nogenlunde lige ringe nu om dage.

Det du skal have er:
Matematik A
Dansk A
Engelsk B

og så skal du vel at mærke også have bestået de tre fag.

Hvad angår undervisning i programmering, så er det ekstremt individuelt fra skole til skole. Men af hvad jeg har hørt gennem tiden, så kvaliteten kritisabel, og den er tilmed faldende.

Så vælg hvad alle dine gode kammerater vælger, sålænge det ikke er hhx og hf.



Hvad angår "døre" til programmering er htx og gymnasiet vidst nogenlunde lige ringe nu om dage.

Det du skal have er:
Matematik A
Dansk A
Engelsk B

og så skal du vel at mærke også have bestået de tre fag.

Hvad angår undervisning i programmering, så er det ekstremt individuelt fra skole til skole. Men af hvad jeg har hørt gennem tiden, så kvaliteten kritisabel, og den er tilmed faldende.

Så vælg hvad alle dine gode kammerater vælger, sålænge det ikke er hhx og hf.


Okay. I følge dig skal jeg holde mig fra HHX og HF?

Men HTX eller gymnasium, okay den har jeg nu.

Så hvis jeg nu vælger HTX, skal jeg så vælge en bestem linje? F.eks. computer? Og så gå videre derfra.



Nej du skal bare kunne opfylde de tre fag med tilhørende niveauer.

jeg vil også anbefale fysik, da det giver mere træning i matematik.




Nej du skal bare kunne opfylde de tre fag med tilhørende niveauer.

jeg vil også anbefale fysik, da det giver mere træning i matematik.


Okay tusinde tak!



<< < 123 > >>
t