VB.net - Bliver det brugt på arbejdsmarkedet?

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Hey folks!
Jeg ved ikke helt om jeg poster det rigtige sted.
But here goes:
Jeg er under uddannelse som web-integrator i Århus hvor vi arbejder i Visual Studio med ASP.NET og VB.NET. Jeg spekulerer tit på om der overhovedet er nogle firmaer der bruger vb.net i stedet for C#.

Jeg synes at hver gang jeg ser en jobannonce om .NET så er det C sharp man skal kunne. Lidt trist at vi lærer vb.net så.

Jeg overvejer lidt at skifte til C# netop af den årsag at ikke så mange leder efter en der kan det. Men vil hjertens gerne lige høre hvad i har at sige til det, inden jeg evt. skifter :p

-Peter aka ziMpy



Det er MEGET trist at I lærer VB. Det sprog er på vej ud. Det er Microsoft only og de er endda selv ved at skifte det ud med PowerShell og C#.

Hvis du kigger job annoncer vil de mest efterspurgte være C#, Java, PHP, C++, ASP.net.
Der er andre, men det er nu nok de fem mest efterspurgte.



Det er MEGET trist at I lærer VB. Det sprog er på vej ud. Det er Microsoft only og de er endda selv ved at skifte det ud med PowerShell og C#.

Hvis du kigger job annoncer vil de mest efterspurgte være C#, Java, PHP, C++, ASP.net.
Der er andre, men det er nu nok de fem mest efterspurgte.



Tusind tak for svaret :D Jeg ved så også at uddannelsen skifter over til C# snart.. Men det er stadig træls at vi ikke lærer det :/

Men så må jeg jo køre C# alene :p Tror bare ikke jeg kan spørge læreren om så meget så.. men så må jeg jo spørge herinde :D



Ikke nok med at VB.NET er på vej ud; det har været på vej ud i meget lang tid.



Heldigvis er der ikke den store forskel med hvad du kan gøre i VB.NET og C#. Den største forskel er hvordan du skriver det.

Jeg går også samme sted som dig og jeg er færdig til december (Dvs. jeg har skulle se en helvedes masse VB.NET kode), og synes bestemt C# er nemmere og lære end VB.NET.

Jeg vil anbefale dig og skifte lidt mellem de to da det er godt og kunne begge, især når du bruger det i din uddannelse.



Det er stort set kun syntaksen, der er anderledes mellem de 2 sprog. C# minder mere om C eller PHP.

Jeg går selv i Århus og er færdig til marts, jeg er skiftet til C# nu, og koder ikke VB.NET mere - det aftalte jeg i samarbejde med læreren.

Som de andre siger, bliver VB.NET ikke brugt på arbejdsmarkedet, så ser ikke nogen grund til at bruge mere tid på det :)



Tusind tak for svarene :) Må vel bare til at i gang med det så :D Så må jeg jo spørge dig om hjælp mark, hvis der er noget jeg har problemer med :D



Vb.Net er efter min mening noget man bruger til fritidsprojekter eller lynhurtig udvikling af et eller andet.. (okay det sidste kan c# også men personligt synes jeg vb.net er nemmere, pga. det er nærmest rent engelsk. Hver sin smag.)

Men undrer mig faktisk en del at i lærer vb.net på en uddannelse? Sig mig hvilke ***** *** bestemmer den slags? :D



"Men undrer mig faktisk en del at i lærer vb.net på en uddannelse? Sig mig hvilke ***** *** bestemmer den slags? :D "

Må du nok spørge om - ved at de i Ålborg programmere i C# også, så tror næsten vi er det eneste sted i landet, hvor de koder VB.NET stadigvæk.

Men du har ret i at VB.NET er mere læseligt - det minder ikke specielt meget om et programmeringssprog :b



Altså min gamle mor har snakket om at kaste sig ud i det, hun er 53 år, arbejder som SSA og har ingen programmeringserfaring sååå...

Altså jeg har engang lavet et par programmer kommencielt i VB.NET men det er slet ikke i en "brugbar" målestok. Som sagt det skulle bare gå stærkt uden at kompromisere kvaliteten... Og det er VB.NET tilgengæld også god til. Produktet blev afleveret, det virkede, kunden var glad. Sådan skal det jo være.


Men er det ikke sådan generelt med IT uddannelser? At de halter en del bagefter? :roll:
(har ikke selv taget en endnu)



Syntes egentligt at VB.NET er et glimrende sprog at begynde med. Tror at VB.NET's læringskurve er mere blid end f.eks. C#, og derfor er det nok nemmere at fastholde 'nybegyndere'.

VB.NET er stadig et up to date sprog, og ganske relevant ift. erhvervslivet.. F.eks. så kører de fleste danske virksomheder ældre økonomiprogrammer, som programmeres i f.eks. et VB6 lignende sprog (Navision, Concorde f.eks.).

Man kommer ikke langt med de IT uddannelser der udbydes i DK, derfor er det vigtigt at opsøge viden uden for uddannelsen.



<< < 12 > >>
t