Microsoft: Windows skal være den bedste platform til open source

Tags:    it-nyheder

Frigivelsen af en del af koden til Hyper-V og arbejdet med at få bedre PHP-understøttelse på Windows er bare begyndelsen på Microsofts planer om at gøre Windows til den bedste open source-platform, siger virksomheden.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3582



Hvis de vil være "den bedste", så skal de vist lige stramme en tand op. At smide noget halvfærdig kode upstream til kernen og så forvente at de laver den færdig for dig, virker ikke videre seriøst.



De kunne jo starte med at lave Windows open source :D



De kunne jo starte med at lave Windows open source :D


haha ja :D



Argh det skal ikke laves til det samme lort som alle de andre Open Source OS ( = Linux). Så er hele verden da gået fra forstanden.



Argh det skal ikke laves til det samme lort som alle de andre Open Source OS ( = Linux). Så er hele verden da gået fra forstanden.

Ja, for det amerikanske militær, den franske stat og NASA ved jo ingenting om noget som helst, det er jo helt klart sindssygt at bruge Linux. Sikke noget lort, hva? Et operativsystem som bruges til mission critical serversystemer hele verden over duer jo ikke til noget, sålænge der står "free software" på.

...eller, nåh nej. Men det er jo det sædvanlige.




...eller, nåh nej. Men det er jo det sædvanlige.


Det sædvanlige er jo at Linux muppets flamer alt med Microsoft, det er denne tråd jo endnu et bevis på. Men ligeså snart man går den anden vej, så spiller Open Source verden jo en såret bambi og selvmedlidenheden vokser til uanede højder.

Jeg ved bare at grunden til at de fleste ikke benytter Linux er at man aldrig kan være sikker på at man kan få rettet de problemer man har, de bugs der er deri, næste opdatering osv. Det gider virksomheder ikke, og de gider slet ikke selv gøre det. Og hvorfor skulle de også. Jeg køber heller ikke en bil som jeg selv skal vedligeholde, jeg vil kunne være 100% sikker på at min mekaniker kan reparere den.




...eller, nåh nej. Men det er jo det sædvanlige.


Det sædvanlige er jo at Linux muppets flamer alt med Microsoft, det er denne tråd jo endnu et bevis på. Men ligeså snart man går den anden vej, så spiller Open Source verden jo en såret bambi og selvmedlidenheden vokser til uanede højder.

Jeg ved bare at grunden til at de fleste ikke benytter Linux er at man aldrig kan være sikker på at man kan få rettet de problemer man har, de bugs der er deri, næste opdatering osv. Det gider virksomheder ikke, og de gider slet ikke selv gøre det. Og hvorfor skulle de også. Jeg køber heller ikke en bil som jeg selv skal vedligeholde, jeg vil kunne være 100% sikker på at min mekaniker kan reparere den.

Jeg vil gerne se dig citere et Microsoft-flame fra den her tråd. Eftersom du jo mener at tråden her er "endnu et bevis på".



Brian er det du siger at open source bare medføre dårlige produkter og at udviklingen stopper som en logisk konsekvens?



t