C# Studio Express

Tags:    c#

Jeg er meget ny med C# og har et (forståelses)problem i C# studio express.

Jeg har lavet et nyt projekt som hedder "ConsoleApplication3" og har herunder lavet 4 forskellige klasser som ligger i hver sine .cs filer.

Når jeg laver en build og kører programmet med CTRL + F5, afvikler den en af de andre klasser end den jeg har åben..

Og kører jeg den med debug, kan jeg se at den åbner en af de andre klasser og kører den.

Hvad gør jeg galt? Er jeg nødt til at lave et projekt for hver klasse? De 4 klasser hænger ikke sammen, men er enkeltstående opgaver.

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2009 21:30 af Bruger #9814
Hvis du højreklikker på dit projekt og vælger properties, så mener jeg at du under compile kan vælge hvilken klasse den skal tage udgangspunkt i.

Hvis jeg vælger View - Class View kan jeg slet ikke se den klasse jeg har åben i projektet. Der skulle være 4 klasser, men den viser kun én af dem.

Så det er som om at en compile (build) slet ikke er den jeg har åben.

Højre klik på Projekt (Ikke solution) -> Properties -> Fanebladet Application

Vælg Startup Opbject -> Din klasse.

EDIT:

1. I Project Explorer højreklik på dit projekt.
2. Vælg "Properties"
3. Klik på fanebladet "Application" så den er markeret.
4. Vælg den ønskede klasse du vil have som start element under "Starup Object"

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2009 22:01 af Bruger #6559
Ahh, det hjalp. Så man skal vælge den klasse man kører på.

Men det var bedre, hvis den bare automatisk valgte den klasse jeg har åben.

Men tak :-)

Hehe så lidt. Der er en grund til den ikke vælger den klasse du har åben. Et projekt kan sagtens bestå af flere klasser, og når du kommer mere ind i programmering så vil du få mange flere af dem :)

Jeg har kodet andre sprog i 18 år, men det har altid været procedurer og funktioner som ligger i samme source-fil.

Så det er meget nyt det her :-)

Åh okay :) Ja, C# er lidt for sig selv, men det er ikke så slemt igen hvis man har arbejdet med andre OO sprog.

t