Feedback til design ..

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hey Folks!

Er lige blvet færdig med min portfolio, og jeg kunne da godt bruge noget hurtig kritik... Take a look - hvad synes I ?

www.SimplyWebdesign.dk



Rigtig fin side. Noget lækker Java Script du har bag ved. En lille ting jeg blev forvirret over var menu punktet "Hvordan kan jeg hjælpe?". På den måde det står, forstår jeg det som om hvordan den besøgende kan hjælpe dig, og ikke omvendt. Tror godt den kan misforståes.

Ellers syntes jeg det ser meget fornuftigt ud.
Men btw. på siden "klik her, hvis du bruger Internet Explorer" skriver du at "Firefox er bedre og mere udbredt end IE!".

Det er altså ikke helt sandt. Internet Explorer er stadig en del større end Firefox. Og at Firefox er bedre end IE er nok også et diskutteret emne, selv om jeg nu også er enig i din påstand :)



Jeg kan se din tvivl ved menupunktet ;)

Hvis man kigger på mennesker der har valgt deres browser selv, og ikke bare bruger IE fordi det er standard på PC'er, så er Firefox størst! Men ja - altid plads til diskussion ;o)

Btw. ser du nogle "mystiske ting" på siden? Og hvilken browser bruger du? :)







Nice side!



Tak du!
- nice kritik ;o)



Jeg synes at din idé med spotlights'ne er rigtig god, og den blå nuance du bruger er rigtig behagelig.

Til gengæld synes jeg at logoet er lidt ubehjælpsomt - det er for stort og så er den font der er brugt til "simply" for fjollet (hvis man holder det sammen med resten af sitets design).

Det virker som om at du prøver på den ene side at lave et elegant site og på den anden side et fjollet site (her tænker jeg især på skrifttypen) og det spiller altså ikke rigtig.



Mit største kritikpunkt er at du ikke supportere IE.
Et web bureau / udviklingshus der ikke supporterer den pt. mest udbredte browser er dømt ude fra starten. Understøtter din side ikke alle af de mest udbredte browsere sender du et klart signal til dine kunder om at du ikke skal være deres første valg, når det kommer til udvikling.

Designet er ok og rimlig troværdigt. Men man kan desværre fornemme at du ikke opprioritere dine kunder idet at du tager over halvdelen af siden til fange i form at et logo og en menu. Der vil jeg nok hellere have brugt den halvdel til noget der var mere salgsfremmende.

Men klø endelig på. Du er på vej i den rigtige retning. :)



Indlæg senest redigeret d. 13.09.2009 22:53 af Bruger #10216
I FF 3.5 bliver siden ikke vist korrekt (håber jeg). Det er muligt at scrolle helt ned på side 2 og 3, hvilket jeg ikke vil tro er meningen. Spotlightsne er flotte, men når man scroller på siden, passer de ikke længere med logoet.

Ud over det syntes jeg at din side er flot. Jeg syntes egentlig at det store logo spiller meget godt. Et stort problem er at der ikke noget sted på din side står hvad og hvem du er. På forsiden burde der stå hvem du er, hvad du kan tilbyde mm. så folk der besøger din side hurtigt kan finde ud af hvad pointen med den er.

Koden bag din side er noget til gengæld makværk. Dene har ikke mindre end 57 fejl i en validator, og tables til design blev altså forældet for 10 år siden (det sender måske heller ikke et godt signal til dine kunder?).

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor at folk siger at siden ikke funker i IE. Hos mig virker den præcis ligesom den gør i FF.

Btw hvordan har du egentlig laver de spotlights?



Indlæg senest redigeret d. 14.09.2009 07:50 af Bruger #10113
Tak til alle kommentarene!

Logoet er stort, ja, men det er ligesom halvdelen af sidens "ego"... Uden det ville spotlightsne også være meningsløse.

Alt det med mere information, kan jeg selvfølgelig godt følge, og jeg arbejder på sagen...

Hvad angår IE6: spørg hvilken som helst webdesigner, og han ville sige nej tak til IE6... Der er så mange funktioner, og kodeværker der ikke funger i IE6, derfor advarer jeg mine kunder! - til deres fordel :o)

Det er meningen at man kan scrolle frit på siden... Dette har jeg valgt for at undgå problemer med folk der ikke kan se hele siden. Og hvis man bruger menupunkterne til at scrolle med, virker det som det skal - også i FF 3.5...

Simon Friis; tak fordi du gjorde mig opmærksom på validatoren!
Grunden til jeg bruger tables, er faktisk et væddemål med en ven om at jeg ikke ville kunne undgå at blive kommenteret omkring dette ;o) Så tak, du har lige skaffet mig 100 kroner :P

Spotlightsne: jeg fandt selve grundformen som et ikon på en ikonsite, og så har jeg selv behandlet farver, og lagt skykker/lys...

;)





Hvad angår IE6: spørg hvilken som helst webdesigner, og han ville sige nej tak til IE6... Der er så mange funktioner, og kodeværker der ikke funger i IE6, derfor advarer jeg mine kunder! - til deres fordel :o)

Det er jeg også helt enig med dig i. Bare at få sine JavaScript til at virke i IE7/8 i PITA.

Det er meningen at man kan scrolle frit på siden... Dette har jeg valgt for at undgå problemer med folk der ikke kan se hele siden. Og hvis man bruger menupunkterne til at scrolle med, virker det som det skal - også i FF 3.5...

Du kunne nu godt lave det på en måde så man kun ville kunne scrolle på den side man er på. Bare put værd side i en div der er 100% høj og bred, og set overflow til auto. Det er ikke ret svært, og det vil virke meget mere prof.

Spotlightsne: jeg fandt selve grundformen som et ikon på en ikonsite, og så har jeg selv behandlet farver, og lagt skykker/lys...

Nice job! Og tillykke med de 100 kroner.



Det kan godt være at webdesigneren siger nej tak til IE6. Men det er ikke det samme som at du siger nej til IE - for det er jo det du gør:
"SimplyWebdesign.dk kan have fejl og malfunktioner hvis du vælger at bruge IE".

For det første handler det om at du ikke formulerer dig korrekt, og antyder at du absolut ikke supporterer IE( og ikke kun IE6). Dernæst kan det fortolkes som en falliterklæring, når du kommer med disse udmeldinger.
Anbefalelsesmæssigt vil jeg skjule beskeden i alle de browsere du nu har besluttet dig at supportere.

Hvis du satser på salg, skal du passe på de udmeldinger der kan have negativ indflydelse på kunden.



<< < 12 > >>
t