Enorm log-fil firdoblede pris for professionel webhosting

Tags:    it-nyheder

En logfil på seks gigabyte gav en kunde hos hostingfirmaet DIR en ekstraregning på 12.000 kroner. Dermed var 'fri trafik' pludselig ikke længere fri trafik, mener kunden, der nægter at betale.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3591



Jeps, men hvis man læser deres "brugerbetingelser" er gennemsnittet for "fri trafik" på 2-8 gange ens plads. (20gb plads = 160gb traffik).

Da jeg købte mit, brugt jeg nemlig lang tid på at læse dem igennem, flere steder hvor jeg ville købe(billigste), sagde de at jeg ville få esktra regninger osv. Men så fandt jeg en anden, der lukker de mit hotel ned uden at jeg får en ekstra regning. Og eventuelt en ny hosting aftale.





Indlæg senest redigeret d. 14.09.2009 15:04 af Bruger #15047
"Fri trafik" er aldrig fri trafik, hvis man læser betingelserne, som Magnus påpeger, og det burde den kunde virkelig have undersøgt bedre. Han har accepteret betingelserne, og så skal han også betale.



Jeg vil helt besteme men at hvis der reklmares med "Fri Trafik" og der ikke er det elelr evt. begrænser på det, er det falsk markedsføring hvilket er ulovligt.

Men problemmet i denne sag er så vidt jeg har forstået slet ikke fri trafik, men at loggen tæller som en del af brugpladsen, men bruger har ingen mulighed for at juster størelsen eller slette loggen. Og så at kunde har købt hosting gennem en partner til hostingselskabet.



Per selvfølgelig skal han betale, hvis der ikke stod at der var fri traffik som Thomas siger, de skriver jo, at der er "fri traffik". Men alligevel i deres brugsbetingelser skriver de at det er ca. 2 - 8gange ens webhotels størrelse.



t