Indstillinger-vindue i et nyt program (m.m.)

Tags:    visual-basic

Hej folkens.
Min første post her på sitet, så bær venligst over med jeg ikke kender alle fag-termene og udtrykkene.

Jeg er igang med et projekt i skolen (Programmering C) hvor vi skal programmere et lille program. Jeg har valgt at prøve at lave et 'livs-ur' der tæller hvor lang tid man har levet.

Til dette er jeg stødt ind i flere problemer.
Idéen med programmet er at når man åbner det skal der stå hvor lang tid man har levet. Vil man indtaste sin fødselsdato og fødselstid skal man ind i et nyt vindue, via Menulinjen. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan man åbner et nyt vindue og hvordan det nye vindue skal indeholde forme til at indeholde data.

Programmet skal kunne minimeres til tray og kunne kopiere sig selv ind i Windows Startup folderen (en check button der kommer til at hedde "Automatisk start ved login"). Den skal også kunne gemme data'erne brugeren indtaster i selve filen.

Er der nogle der kan hjælpe mig med disse simple problemer? Al hjælp er værdsat. :)



Hey Kenneth,
for lige at være 100%, udvkler i det så i Visual Basic 6.0? eller vb.net? :)



Jeg udvikler her på skolens computere, og der er Visual Basic 2005 Express Edition installeret.

Så det er det jeg bruger :)



I så fald kan du gøre brug af IDE'en til det meste ;)

Hvis du højreklikker på projektet i "Solution explorer", vælge new - Other - Windows Form.
Så får du et nyt Windows Forms object, du kan designe :)

For så at åbne denne form fra VB.net benyttes
Fold kodeboks ind/udKode 


Du skulle nu gerne se din "Form2" som nyt vindue :)

Til at lægge dit program i Tray kan du bruge System.Windows.Forms.NotifyIcon objektet fra .net :)

google det engang, der er masser af guides til det :)



Super!

Tusinde tak.

Er der nogle der har gode idéer til hvordan jeg skal kode mit projekt?



t