Problem med login funktion

Tags:    visual-basic

Hej Alle frejdige udviklere.


Jeg har igennem længere tid været i gang med at lave et program til at administrer mine aftaler, lektier og lignende.

Da min skole er tilknyttet siden lectio, hvor alle timer, opgaver og lektier ligger, ville det jo være oplagt at hente de oplysninger der er relevante for mig der.


Problemet er bare, at for at få adgang til visse oplysninger skal jeg være logget ind. Jeg har prøvet at få programmet til at gøre det automatisk med et lille stykke kode jeg før har brugt med succes:


Jeg har to tekstbokse, pass.text indeholder password og user.text indeholder mit brugernavn.

Fold kodeboks ind/udKode 



Problemet er bare at når jeg prøver at bruge koden kommer Visual Basic med en messenge box med teksten "Compile error:
Expected:: end of statement"


Jeg er ikke helt sikker på at navnet på formen i koden er rigtig ellers har jeg ingen anelse om hvad der kan være galt.


Jeg håber der er nogen der ude med et forslag til hvodan man kan lave en sådan log ind funktion på siden

BTW selvom det står i koden vil jeg lige sige at siden jeg skal logge ind fra er: https://www.lectio.dk/lectio/248/login.aspx


På forhånd tak



Indlæg senest redigeret d. 19.09.2009 12:12 af Bruger #14621
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Efter lang tid har jeg nu næsten fået det til at virke med følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 



Når jeg eksekvere koden kommer den med følgende fejl
"object variable or with block variable not set"

Hvis jeg så trykker debug, åbner min applikation igen og køre koden igen logger den ind alligevel på trods af fejlen.


Er der nogen der ved hvorfor den laver fejlen, eller hvordan man bare kan ignorere den, efter som koden jo virker...


Det er aldrig en god idé at ignorere en fejl, men hvis du absolute vil, kan du vel bare putte det hele i en try-catch blok:
Fold kodeboks ind/udKode 




Nu jeg ikke en hej til VB men ved i C# at du afslutter dine linier med ";" og hvis ikke vil du få den fejl du nævner.





Jeg tror ikke det er det. Som sagt har jeg brugt koden før uden problemer. Den eneste forskel der er på det og nu er navnene på de forskellige ting. fx har jeg brugt den til at logge ind på coolsms.dk der så koden sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 18.09.2009 21:26 af Bruger #14621
Nu jeg ikke en hej til VB men ved i C# at du afslutter dine linier med ";" og hvis ikke vil du få den fejl du nævner.


Det gør man ikke i VB (ej heller VB.NET).



Jeg er ret sikker på det har noget med dollartegnene i navnene på de to bokse at gøre altså m$content$username2 og m$content$password2, for når jeg fjerner dem siger den ikke noget.



Efter lang tid har jeg nu næsten fået det til at virke med følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 



Når jeg eksekvere koden kommer den med følgende fejl
"object variable or with block variable not set"

Hvis jeg så trykker debug, åbner min applikation igen og køre koden igen logger den ind alligevel på trods af fejlen.


Er der nogen der ved hvorfor den laver fejlen, eller hvordan man bare kan ignorere den, efter som koden jo virker...



Er den ikke til vb.net jeg bruger vb6 :S


Har lige prøvet følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


Men den laver stadig samme fejl. Hvad gør jeg forkert?

Det virker som om det har noget med navnene på tekstboksene på hjemmesiden at gøre...


Men jeg er ret sikker på at det er det de to tekstbokse hedder





Indlæg senest redigeret d. 21.09.2009 13:12 af Bruger #14621
t