Alternativer til login?

Tags:    diverse

Nu har jeg lige prøvet at downloade VeriFace til min vista pc, for at prøve det engang... Det kan så ikke installeres heeeelt korrekt så det nægter at virke (kan ikke fange data fra mit kamera)

Det skulle ellers være et godt program (har jeg hørt) til at lave autologin på Vista ved hjælp af ansigtsgenkendelse...

Men jeg er blevet lidt forelsket i tanken, så er der nogle derude der kender til et lignende program til windows vista, endten ansigts eller iris ell. genkendelse... Det mest for sjov, har alligevel prebootpassword på, men det ville sku være griner hvis det kunne virke :P

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Og du tror selv, at prebootpassword virker? Lol ^

Hvis det er oprettet af TrueCrypt og er krævat for "On the fly" dekryptering af harddisken, som er 100% krypteret med AES 256 bit, og alt data før det er blevet Wipet så ja, så tror jeg at chancen for at det virker er RET stor ;)

Henrik: hvis du kører med 256bit AES, er du paranoid ;)

Hvilken bærbar har du?
Hvilket kamera benyttes?

Kender desværre ikke lige noget, men er igang med at rode med Windows Biometrics Framework som gerne skulle understøtte det i Windows 7, når ellers producenterne gider lancere en røvfuld drivere :)

Acer Aspire 5535
og det standard Crystal Eye 1.3 MP kamera som er i...

Altså jeg smider Windows 7 på så snart det kommer, da jeg snart er ved at være godt træt af hastigheden i Vista :S

Men til den del med jeg er paranoid, så vil jeg godt sige at det overhovedet ikke kan mærkes på min performance og det er fed sikkerhed mod hvis man skulle miste den bærbare ;-)

Better be safe :P

t