Graf ud fra 2. gradsfunktion i vb2005

Tags:    visual-basic

Hej :)

Jeg sidder med programmering i skolen, og jeg er i gang med et projekt, hvor jeg skal udregne en andengradsligning. Jeg har fået den til dette, og fået den til at finde toppunkt og sådan.
Da vi har ret lang tid til denne opgave, og jeg er færdig med det jeg oprindeligt skulle lave, vil jeg gerne have den til at vise grafen for denne funktion.
Jeg har ledt på nettet, men alle de koder jeg har fundet har været i vb6 og det har ikke været muligt at konvertere dem til 2005 versionen.
Mit spørgsmål er derfor:
Er der nogen der ved hvordan man kan få den til at lave en graf over den funktion man har indtastet? eller evt. nogle der ved hvor der ligger en kode jeg kan åbne.
I må undskyld hvis en lignende tråd har været postet før, men jeg har ikke fundet nogen funktion til at søge i forum? :)

Mvh Rasmus, HTX



Hej
For at vise grafen kan du bruge en Picturebox, jeg har lavet et eksempel med koden og tilføjet nogle hurtige kommentarer(du må lige spørge hvis der noget du ikke kan læse)
baggrunden bliver det samme som Pictureboxen's baggrund
Fold kodeboks ind/udKode 




Hej Lasse. Jeg siger tak for hjælpen. Jeg har dog et problem. Når jeg sætter x til et tal, får jeg en fejl med overload. Den gør det samme hvis jeg sætter x til at være afhængig af en textbox.
Jeg ville gerne komme frem til at man kan indtaste 3 tal i 3 tekstbokse, i form af en andengradsligning, men det burde jeg kunne komme frem til, ud fra det du har givet mig. Jeg kan dog ikke forstå denne "overload" fejl. Fejlen har jeg sat ind som kode.

Fold kodeboks ind/udKode 


EDIT: Jeg ændrede min variabel fra double til single, og så virkede det.
Jeg siger mange tak for hjælpen!




Indlæg senest redigeret d. 24.09.2009 09:06 af Bruger #15322
t