Problemer med sessions / login

Tags:    php

Hej med jer

Jeg er ved at eksperimentere lidt med et login system, og til det vil jeg bruge sessions til at sende brugerens data videre.

Jeg bruger bogen "PHP 5/MySQL programming for the absolute beginner", men der står ikke noget om sessions i den. Jeg har læst om det her på siden, fra www.php.net og fra www.w3schools.com. Jeg har opsat min side osv., men jeg har det problem at den kommer med følgende fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har kigget lidt rundt, og har fundet frem til at det kan skyldes at session_start() skal side i starten af php koden. Det gør den nu, men den kommer alligevel med fejlen. Er der nogen der har en ide til hvad det kan skyldes?

Med venlig hilsen
Rasmus

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er korrekt at session_start() skal side i starten, faktisk må der ikke være sendt noget output til klienten før session_start() er kørt.

Kan du evt. poste de første par linier af din kode her?

Der må ikke være noget output til browseren overhovedet, før session_start().

Okay, jeg tror jeg er med nu. JEg har først noget basis HTML såsom
<head>
<title></title>
</head>
<body>
osv....

session_start() kommer først derefter, skal jeg have session_start() ind før der overhovedet bliver skrevet noget output til browseren?

Godt, det virker også helt som det skal nu :D tusinde tak!

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål mere hvis i har tid. Er hver session individuel? Sørger browseren for at der fx godt kan være logget 100 på serveren samtidig, uden at jeg skal tænke over at give forskellige navne til de forskellige sessions?

Godt, det virker også helt som det skal nu :D tusinde tak!

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål mere hvis i har tid. Er hver session individuel? Sørger browseren for at der fx godt kan være logget 100 på serveren samtidig, uden at jeg skal tænke over at give forskellige navne til de forskellige sessions?

Sessions er individuelle, ja. Når en session startes bliver der automatisk gemt en cookie hos brugeren, med en hash-id. Dette hash-id refererer så til en fil på serveren, med session-dataene i. Hver session har dermed sin egen fil og sin egen hash-id, så det behøves du slet ikke spekulere over.

t