Dagens tilbud: Få supercomputer med 80 kerner under skrivebordet

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
SGI forsøger et comeback til fortidens titel som kongen af arbejdsstationer med Octane III, som kan leveres med op til 20 Xeon-processorer og tæt ved én terabyte hukommelse.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3615



uhha, nogen som er meget gavmilde og lige bestiller 1 eller eventuelt 2 af dem til mig? :D



hvis man så lige kunne smide et grafikkort i, ville gæming-computeren da vist være sikret de næste 9023 år



hvis man så lige kunne smide et grafikkort i, ville gæming-computeren da vist være sikret de næste 9023 år


Både og, jeg tror bare at de vil udvikle større spil der kræver flere resurcer.... :(



hvis man så lige kunne smide et grafikkort i, ville gæming-computeren da vist være sikret de næste 9023 år


Både og, jeg tror bare at de vil udvikle større spil der kræver flere resurcer.... :(

Da kun hvis _alle_ kommer til at have sådan en maskine stående der.

Og selv hvis de havde, så er spilindustrien slet, slet ikke nået så langt. Der går omtrent 3-5 år fra en splinterny grafikchip kommer på gaden, til der kommer færdigudviklede spil på gaden der kan udnytte det til fulde, fordi spilindustrien altid halter lidt bagefter -- det er jo svært at udvikle til teknologier der ikke er kommet endnu.

Så der går nok en gazillion år før spilindustrien når op på et punkt hvor sådan et bæst dér bliver for gammelt.



hvis man så lige kunne smide et grafikkort i, ville gæming-computeren da vist være sikret de næste 9023 år


Både og, jeg tror bare at de vil udvikle større spil der kræver flere resurcer.... :(

Da kun hvis _alle_ kommer til at have sådan en maskine stående der.

Og selv hvis de havde, så er spilindustrien slet, slet ikke nået så langt. Der går omtrent 3-5 år fra en splinterny grafikchip kommer på gaden, til der kommer færdigudviklede spil på gaden der kan udnytte det til fulde, fordi spilindustrien altid halter lidt bagefter -- det er jo svært at udvikle til teknologier der ikke er kommet endnu.

Så der går nok en gazillion år før spilindustrien når op på et punkt hvor sådan et bæst dér bliver for gammelt.


Ja, bare vi levede til den tid.
Det ville altså være sjovt at spille 'Call Of Duty 738' på en kæmpe 3D-skærm.



hvis man så lige kunne smide et grafikkort i, ville gæming-computeren da vist være sikret de næste 9023 år


Både og, jeg tror bare at de vil udvikle større spil der kræver flere resurcer.... :(

Da kun hvis _alle_ kommer til at have sådan en maskine stående der.

Og selv hvis de havde, så er spilindustrien slet, slet ikke nået så langt. Der går omtrent 3-5 år fra en splinterny grafikchip kommer på gaden, til der kommer færdigudviklede spil på gaden der kan udnytte det til fulde, fordi spilindustrien altid halter lidt bagefter -- det er jo svært at udvikle til teknologier der ikke er kommet endnu.

Så der går nok en gazillion år før spilindustrien når op på et punkt hvor sådan et bæst dér bliver for gammelt.


Ja, bare vi levede til den tid.
Det ville altså være sjovt at spille 'Call Of Duty 738' på en kæmpe 3D-skærm.



ahahahahahahahhaha :D Call of Duty 738 :D

Eller BattleField 8069: Special Edition



hvis man så lige kunne smide et grafikkort i, ville gæming-computeren da vist være sikret de næste 9023 år


Hvis du nu kan nøjes med de næste 10 år og ikke 9023 år, så kig evt. på følgende fra samme firma:

http://www.sgi.com/products/servers/octaneIII/graphics_workstation.html



Egentlig lidt sjovt hvis man kunne se hvor man var om 9023 år :) Ordet teknologi vil nok være oldnordisk, jeg personligt tror ikke at der vil findes skærme, og ordet og konceptet spil vil være helt anderledes end vi kender det i dag. jeg kan ikke komme med nogle konkrete forslag, for jeg tror simpelthen ikke at vi kan se så langt fremad. Alle forslag vil være så langt ud og sci-fi-agtige at vi vil sidde og grine, og tænke "Beam me up Scotty". Skulle jeg komme med et, ville det nok være "computer i alt ting", hvor jeg ligger tryk på "alt ting", hvor alle overflader vil kunne omformes til interaktive felter. Jeg tror at computerkraften vil komme fra alt, og vil kunne overføres gennem luften. Jeg tror at vi til den tid vil kunne kortlægge atomer på et splitsekund, og derefter flå dem fra hinanden og sætte dem sammen igen.

Men det lyder for sci-fi nu til dags =D



Dobbelt post



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2009 17:14 af Bruger #1151
Egentlig lidt sjovt hvis man kunne se hvor man var om 9023 år :) Ordet teknologi vil nok være oldnordisk, jeg personligt tror ikke at der vil findes skærme, og ordet og konceptet spil vil være helt anderledes end vi kender det i dag. jeg kan ikke komme med nogle konkrete forslag, for jeg tror simpelthen ikke at vi kan se så langt fremad. Alle forslag vil være så langt ud og sci-fi-agtige at vi vil sidde og grine, og tænke "Beam me up Scotty". Skulle jeg komme med et, ville det nok være "computer i alt ting", hvor jeg ligger tryk på "alt ting", hvor alle overflader vil kunne omformes til interaktive felter. Jeg tror at computerkraften vil komme fra alt, og vil kunne overføres gennem luften. Jeg tror at vi til den tid vil kunne kortlægge atomer på et splitsekund, og derefter flå dem fra hinanden og sætte dem sammen igen.

Men det lyder for sci-fi nu til dags =D

Et problem er også at vores fantasi ikke rækker særligt langt. Hvis vi kigger på samtlige fremtids-forestillinger, så har de alle sammen mere eller mindre alt tilfælles.

Hvad nu hvis vi prøver at sætte os i en af disse fremtidspersoners sted, og forestiller os _deres_ fremtidsforestilling?

Brainhurt? Det tror jeg nok! Faktisk så meget at samtlige sci-fi forfattere der har prøvet, alle sammen er endt ud i den konklusion at når teknologien når det vi forestiller os nu, kan man ikke komme længere - og så ender vi på en eller anden måde i en ny stenalder.



<< < 12 > >>
t