Adobe Flash VS. SWiSH Max3

Tags:    snak

Ja, overskriften siger nærmest sig selv..

Nogen der kan forklare fordele frem for ulemper ved disse programmer og hvordan og hvorledes der er forskel på hvordan det virker mm...?

http://www.adobe.com/
http://www.swishzone.com/

Tak på forhånd.



Indlæg senest redigeret d. 22.09.2009 20:01 af Bruger #6586
Swish er et meget simpeliseret og skrabet program til at lave flash i.
Efter hvad jeg husker er det bare noget med at man klikker på et objekt og vælger i en menu hvad du vil have den til at gøre (komme ind fra højre, skifte farve med musen ovre, osv...).
Dette er som sådan fint til meget enkle "flash-ting". Det skal dog siges at det er lang tid siden jeg har leget med Swish.

Adobe Flash er et meget mere avanceret program til at lave flash i. Her kan du i bund og grund alt. Programmet har endda sit eget kodningssprog, actionscript, der gør siden langt mere egnet til at lave spil. Er især også egnet til hvis du vil lave en hel side i flash. Til gengæld er det så uhyrlig avanceret at det er en del svært at bruge (i forhold til Swish), og så koster det jo også en del mere :)

Overvej hvad du skal lave, og hvor meget du vil sætte i det. Hvis du vil arbejde seriøst er Adobe Flash nok at foretrække - det er vært fald det populæreste :P



Indlæg senest redigeret d. 22.09.2009 22:08 af Bruger #5097
Hej Shafh/Theis.

Lige pt, og i første omgang skal jeg jo bare have logo's og banner's, samt en SMULE andet i flash, combined med php og lidt lyd, så det er jo ikke det voldsom store jeg skal bruge flash til.

Hele sites i Flash får jeg nok ikke brug for lige pt.

Seriøst og useriøst, hvordan skal jeg tolke når du siger:
Hvis du vil arbejde seriøst er Adobe Flash nok at foretrække
?? - Ikke ondt ment, skal bare vide hvordan jeg skal tolke det.

Mvh. Danni, der nok ender med at starte med Max3



Det skal bare tolkes som at du nok meget hurtigt slår hoved mod en mur ved at bruge SWITCH. Kan nok sagtens lave et fint banner/reklame og sådan. Men det er altså ikke særlig avanceret.



t