Intel lancerer egen appstore til Atom-applikationer

Tags:    it-nyheder

Intel vil lancere en onlinebutik i stil med Apples App Store, hvor udviklere kan sælge programmer skræddersyet til firmaets Atom-processor. Applikationerne skal kunne udvikles til flere forskellige operativsystemer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3621



Jeg syntes lidt det lyder som et flop. For køber man en netbook, så er det altså meget let at hente programmer ned selv fra internettet og installere.
At købe igennem Intel ville være besværligt og nok også dårligt da der aldrig vil være så stort udvalg af programmer som der findes på nettet.

På den anden side kan det muligvis fungere sammen med netbook systemer som Moblin som skal være så simple og enkle for brugeren. Men med større systemer såsom Windows eller fulde ubuntu vil det da være dumt.
Det er min vurdering.

Men viser det ikke lidt at Intel ønsker at lave en fuldstændig pakkeløsning til atombaserede netbooks. Det er selvfølgelig ret interessant at følge med i.



Jeg syntes lidt det lyder som et flop. For køber man en netbook, så er det altså meget let at hente programmer ned selv fra internettet og installere.
At købe igennem Intel ville være besværligt og nok også dårligt da der aldrig vil være så stort udvalg af programmer som der findes på nettet.

På den anden side kan det muligvis fungere sammen med netbook systemer som Moblin som skal være så simple og enkle for brugeren. Men med større systemer såsom Windows eller fulde ubuntu vil det da være dumt.
Det er min vurdering.

Men viser det ikke lidt at Intel ønsker at lave en fuldstændig pakkeløsning til atombaserede netbooks. Det er selvfølgelig ret interessant at følge med i.

Package manager systemet er gammelt og proven. Det har vist sig at være den bedste måde at gøre det på, i både diverse BSD-systemer, Linux-distributioner, på iPhone, Android og et hav af andre steder. Hvorfor skulle det være en dårlig idé på netbooks?



Hmm, tja ja, hvis de bygger den som en "Package Manager", kan det måske godt blive en succes. Men hvis de i Windows regner med at folk køber Office-pakken, Norton, Maple og alt sådan noget tror jeg det bliver en fiasko.

Men du har selvfølgelig ret meget open-source og gratist ting sikkert ville kunne hentes den vej. Og det kan nok blive en succes.

Okay jeg er i tvivl. Kan måske godt blive godt. :)



t