Str.

Tags:    grafik webdesign

Hvad er den "perfekte" str. til et design? Skal lave det i Photoshop.

Og hvorfor er det den str. der er den bedste.



du kan finde lidt info om browser størrelser. En god ide er at kigge lidt på din sides målgruppe. Går du efter den almindelige gennemsnitsbruger vil jeg anbefale 800x600. Hvis du henvender dig til fx gamere kunne man efter min mening godt skrue den op til 1024xwhatever.

Du kan kigge på noget statestik over browsere og opløsning her http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Du skal bare forsøge at holde størrelsen så dine brugere ikke skal scrolle vertikalt. Det er efter min mening det vigtigste ved størrelsen af din side.

Du kan selvfølgelig og vælge at sætte din størrelse %-vis af browseren og lave den 100% i bredden som det fx er gjort her på udvikleren :)



Hej Steffen.
Tak for svaret tilbage. Hvordan laver jeg bredden så min side kommer til at fylde hele siden, altså ligesom her på udvikleren.
Vil have min side til at være så man ikke skal scrolle ned og den fylder det hele i bredden.
Men jeg ved ikke hvor stort det er.

Gør du?



Eller nej, nu hvor jeg tænker over det, gør det ikke noget hvis den ikke fylder hele siden i bredden. :P

Men hvad er den typiske str. for et design?



Der er ikke nogen typisk størrelse for et design.. Som Steffen siger, tjek statistikken, tænk over målgruppen, og så design og test det af bagefter..



Kan ikke finde ud af den der statestik. :( Men jeg vil gerne have sådan en størrelse i bredden, som der er på www.elgiganten.dk Nogle der ved hvor meget den er, eller kan hjælpe mig med linket?



900-1000 pixels i bredden.



tak



Jeg bruger ofte et simpelt JavaScript:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




t