Send password med digital signatur

Tags:    .net

Jeg har noget kode der snakker med en webservice:

ServicePointManager.ServerCertificateValidationCallback = New RemoteCertificateValidationCallback(AddressOf ValidateServerCertificate)

service.Url = ConfigurationManager.AppSettings.Get("ServiceURL")

Dim certFile As String = ConfigurationManager.AppSettings.Get("CertificateFile")

certificate = X509Certificate.CreateFromCertFile(certFile)

service.ClientCertificates.Add(certificate)

// Brug webservice her

Problemet er bare at den popper op og beder om password til certifikatet. Kan jeg ikke få dette til at ske programmatisk?




5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Kenneth,
det er faktisk ret simpelt :)

X509Certificate har en række forskellige constructor's, én af dem giver muligheden for at loade filen med et password.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms148391.aspx



Ja, det har jeg også leget lidt med.
Jeg tror problemet er, at den .cer fil jeg har genereret, ikke har private key i sig.

Når jeg så åbner den, kigger .NET åbenbart i den lokale certifikat-store efter private key, og den bruger så ikke det kodeord man har angivet i constructor'en.

Derved popper DanID boksen op og beder om password.

I og med at jeg ikke kan eksportere mit certifikat til en .cer fil og få private-key med (certmgr giver mig ikke lov), har jeg prøvet at loade den fra certifikat-store i stedet, men så ved jeg ikke hvordan man angiver password...

Enten skal jeg nok finde en måde at gemme en .cer fil med private key i, eller finde ud af at angive password når jeg læser X509Certificate fra certifikat-store....

Hey Kenneth,
det er faktisk ret simpelt :)

X509Certificate har en række forskellige constructor's, én af dem giver muligheden for at loade filen med et password.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms148391.aspx




Er det en std. digital signatur? :)



Nej, det er en virksomhedssignatur.


Er det en std. digital signatur? :)




Hmm, ok - kan lige prøve at rode lidt med det med min egen virksomhedssignatur og se om jeg kan få det til at virke :)



t