www.telefonfis.nu

Tags:    diverse

Hey udvilkere,

Min makker og jeg har nu været igang med dette site, www.telefonfis.nu, i noget tid, og har lige frigivet det, så ville da lige høre hvad I allesammen syntes om sitet?

Bare en masse ris og ros, evt. fejl I finder på sitet (de fleste fejl der måtte forefindes er sandsynligvis i brugerdelen af sitet) og bare generelt hvad I syntes om ideen?

Og før I begynder, please lad være med at komme med ting som "hvor er det dog barnligt" og "hvor er det bare latterligt". Og lad være med bare at fyre alt muligt negativ kritik af, bare fordi jeg evt. har været negativ overfor noget du måske en gang har lavet.

Min makker har lavet designet, HTML og CSS delen og jeg har stået for alle funktioner i ASP og også hjulpet med HTML/CSS.

Håber I vil give lidt feedback ;)

På forhånd tak :D

www.telefonfis.nu



Mit første indtryk (fået ved at åbne siden og kigge på den i 2 sekunder), er at den er for mørk, og firkantet. Hvorfor ikke lysere?
Ellers godt koncept :)



Tak skal du have, meget godt lige at få af vide, for det er ikke noget vi selv tænker så meget over det når vi sidder og arbejder med siden hver eneste dag ;)



Orginal humor :P
Kan godt lide logoet, men syndes også designet er lidt firkante.. Har dog ikke noget imod farverne ;)



Hader den reklame der er i midten, og hvorfor skal alle 3 være ens?



Orginal humor :P
Kan godt lide logoet, men syndes også designet er lidt firkante.. Har dog ikke noget imod farverne ;)


Vi arbejder i øjeblikket på at runde det hele lidt af ;)

Og med hensyn til reklamerne, skal vi jo tjene penge på en eller anden måde ;)
Nu siger du alle 3 ens - mener du reklamerne?
For hvis du gør, har du været uheldig. De kører uafhængigt af hinanden, så du har nok bare ramt ind i tre ens.



Reklamen i toppen skal væk, den ødelægger designet og får det til at virke rodet. Som de andre siger er siden også for mørk, og der skal være større kontrast mellem tekst og baggrund. Ellers en god side, på en side med telefonfis er det indholdet der tæller, og i har allerede en pæn slat :D



Reklamen i toppen skal væk, den ødelægger designet og får det til at virke rodet. Som de andre siger er siden også for mørk, og der skal være større kontrast mellem tekst og baggrund. Ellers en god side, på en side med telefonfis er det indholdet der tæller, og i har allerede en pæn slat :D


Vi påbegynder allerede snart en version 2 af siden, hvor vi vil fikse alt det I kommer med af forslag. Jeg ved godt at reklamerne nok ikke er det mest atraktive man kunne forestille sig på en hjemmeside, og kan heller ikke selv lide overfyldte sider, men vi må bare erkende at det jo ikke er gratis at køre en hjemmeside. Nu vil mange af jer nok sige at det er ret billigt, men vi måtte slippe noget mere end forventet for .nu domænet da .dk var optaget, og vi ikke rigtigt syntes vi ville bruge tid og kræfter på at indlægge en klage omkring den nuværende ejer af telefonfis.dk.

Med hensyn til farverne har vi diskuteret lidt frem og tilbage og blevet enige om at der skal gøres noget. vi har ikke helt fundet ud af hvad og hvor meget, men noget skal der gøres.
tilbage da vi først gik i gang havde vi overvejet farvetemaer til den enkelte bruger, men vi droppede det igen da vi ville holde det simpelt.

Med hensyn til indholdet kan jeg jo kun give dig ret i at det er hvad der tæller. Og det er også iorden det indhold vi har. Vores statistiker viser at vi holder vores brugere ret lang tid i forhold til hvad man kunne forvente sig af en hel ny side der er stort set ukendt ;)



Jeg ved godt at reklamerne nok ikke er det mest atraktive man kunne forestille sig på en hjemmeside, og kan heller ikke selv lide overfyldte sider, men vi må bare erkende at det jo ikke er gratis at køre en hjemmeside. Nu vil mange af jer nok sige at det er ret billigt, men vi måtte slippe noget mere end forventet for .nu domænet da .dk var optaget, og vi ikke rigtigt syntes vi ville bruge tid og kræfter på at indlægge en klage omkring den nuværende ejer af telefonfis.dk.

Det var ikke det at i har reklamer der er problemet. Det er mere det at den dér øderlægger designet, og IMO får siden til at virke rodet. Overvej om i ikke kunne finde en bedre placerin til den? Evt. helt oppe i toppen, så den ikke skiller logoet og menuen fra resten af siden.



Simon > Vi vil i hvert fald overveje at flytte reklamen så den virker mindre forstyrende.
Som sagt er det svært for os at vurdere hvad der er godt og hvad der skidt når vi sidder og kigger på sitet hver dag.


Kom lige til at tænke på om nogen lagde mærke til vores slogans?
Vi overvejede længe hvad vores slogan skulle være, men besluttede os for at lave det random, så der er et nyt slogan hver gang man kommer ind. Databasen er i øjeblikket på omkring 80 slogans der kører tilfældigt, men vi har i sinde at udvide denne som tiden går, og evt. i version to give brugere mulighed for at komme med forslag til slogans også.



t