Recovery Disc

Tags:    diverse

Hej.

Jeg har en HP dv5 1037eo pc. For et stykke tid siden installerede jeg Ubuntu på den, og slettede dermed Windows Vista. Inden at jeg installerede Ubuntu brændte jeg dog en revovery disc med et program der fuldte med computeren.

Jeg er nu i den situration at jeg gerne vil have Windows Vista instalerret på min pc igen. Så jeg bootede computeren fra min recovery disc, i den tro at jeg kunne installere Windows Vista fra den. Det er desværre ikke tildfældet, for når jeg køre skiven siger den noget i stil med: "Denne PC understøtter ikke system genopretning."

Jeg fik ikke nogen CDer med til computeren. Kan det virkelig passe at det er umuligt at installere Windows igen efter at man har slettet det? Og i så fald kan jeg så ikke brokke mig der hvor jeg købte PCen, for det er da virkelig for dårligt at man ikke får en instalations CD med til et program man har købt i dyre domme.



8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm, du har faktisk krav på at få en cd med der indeholder styresystemet så vidt jeg er orienteret.

Derfor er det bare at klage til den butik du har købt pc'en i



Jeg har en ven der har været i lignende situation, og hvis du ringer til HP, kræver de noget der ligner 500,- for nye cd'er :S



I så fald er du vist lidt på røven, medmindre du kan finde en anden HP ejer, der har lyst til at spelje den skjulte partition.



Hey Simon,
da du installerede Ubuntu, fjernede du så den gemte recovery partition?



Hey Simon,
da du installerede Ubuntu, fjernede du så den gemte recovery partition?

Så vidt jeg ved lå alt recovery-halløj på et R drev, så jeg vil tro at det er blevet overskrevet. Jeg kan i hvert fald ikke finde det når jeg kigget i Ubuntu..



I så fald er du vist lidt på røven, medmindre du kan finde en anden HP ejer, der har lyst til at spelje den skjulte partition.

Min far har en HP computer der bruger samme system. Hvordan skulle det kunne hjælpe?

Hmm, du har faktisk krav på at få en cd med der indeholder styresystemet så vidt jeg er orienteret.

Derfor er det bare at klage til den butik du har købt pc'en i

Hvis det er rigtigt er det jo ikke noget problem, så går jeg bare ned og klager i Fona. Hvor har du hørt at man har krav på det?



Indlæg senest redigeret d. 05.10.2009 12:52 af Bruger #10113
Simon, på alle HP bærbare (så vidt jeg ved) ligger der en skjult partition. Hvis du bruger et stykke partitioneringssoftware, kan du kopiere denne partition og lægge den samme sted på din egen hdd.

På denne måde vil du nu få adgang til den skjulte partition og du skulle nu kunne geninstallere din PC :)



Simon, på alle HP bærbare (så vidt jeg ved) ligger der en skjult partition. Hvis du bruger et stykke partitioneringssoftware, kan du kopiere denne partition og lægge den samme sted på din egen hdd.

På denne måde vil du nu få adgang til den skjulte partition og du skulle nu kunne geninstallere din PC :)

Jeg tror ikke at partionen er skjuldt. Min fars computer har et D drev der indeholder en recovery fil. Men du at jeg skal kopire den fil ind i et D drev på min egen computer? Og i så fald hvordan? Ubuntu har så vidt jeg ved ikke ngen drev.



t