Krigen mellem HTML 5 og Flash er skudt i gang

Tags:    it-nyheder

Den kommende standard HTML 5 kan gøre Flash overflødigt, men med den nyeste version af Flash forsøger Adobe at få et forspring fra starten.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3665



Argumentet for at HTML5 skulle vippe Flash af pinden hvad det angår er jo også flawed.

HTML5 kan ikke afspille video, HTML5 kan fortælle browseren at der her er en video der kan afspilles - det er op til browseren at implementere tagget, og der kan Flash sagtens være en bedre og mere platformsuafhængig implementation, når det kommer til stykket.

Det Adobe bør gøre er at lave en HTML5-video/audio/meh klient inkluderet i deres Flash-player, der på brugerens option kan gå ind og overrule browserens egen implementation. Så står Adobe ret solidt igen.



Og så har Flash jo også lige den fordel for deres erhvervskunder, at den til dels understøtter "sikker" streaming, som ikke kan rippes så nemt.



Og så har Flash jo også lige den fordel for deres erhvervskunder, at den til dels understøtter "sikker" streaming, som ikke kan rippes så nemt.

Okay? Jeg var ellers af den opfattelse at det at rippe en Flash-stream skulle være forholdsvist simpelt?



Når det går gennem deres RTMP-streaming server ting er det så ikke sværere? Kan godt være jeg tager fejl.

Fra deres streaming server side


Continuously investing in protecting content, eliminating vulnerabilities, and preventing exploitations is a top priority. We have developed innovative ways to protect your content, including, for example, stream encryption with RTMPE, SWF verification, and the ability to create custom security solutions using domain restriction, user authentication, unique key/token handshakes, and dynamic access control.




Indlæg senest redigeret d. 07.10.2009 18:48 af Bruger #3275
Klart nok, men hvis det kan vises på skærmen er det jo "bare" et spørgsmål om at ripper-softwaren skal gøre krav på de billeder som browseren får, og gemme dem i en sekvens.

Men givetvis er det mere besværligt end at rippe en direkte video-stream, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg tænker bare på diverse youtube-downloaders der ligger til fri afbenyttelse derude.



t