Århusianske dataloger: Vi vil have flere kvinder!

Tags:    it-nyheder

Datalogisk institut i Århus savner kvindelige studerende. Næste uges IT Camp 2009 skal være med til at rette op på skævheden.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3667



Hvornår går det op for folk at ligestilling ikke kommer af en eller anden syg opfattelse af at der SKAL være lige mange af hvert køn overalt? Sålænge folk af forskelligt køn har lige rettigheder til at være der, kan det da vel for pokker være lige meget hvor mange der tager imod tilbuddet?

"Vi skal bruge flere kvinder" - til hvad? hvad er det kvinder kan, som mænd ikke kan? og omvendt? Intet. Der er ingen forskel på mænd og kvinders kapabilitet udi fx datalogi, ergo er der ingen grund til at ønske sig flere af det ene eller det andet. Folk skal ind på sådanne studier efter merit og interesse, ikke efter deres køn. Hold nu op.



Indlæg senest redigeret d. 08.10.2009 11:12 af Bruger #8223
Hvornår går det op for folk at ligestilling ikke kommer af en eller anden syg opfattelse af at der SKAL være lige mange af hvert køn overalt? Sålænge folk af forskelligt køn har lige rettigheder til at være der, kan det da vel for pokker være lige meget hvor mange der tager imod tilbuddet?

"Vi skal bruge flere kvinder" - til hvad? hvad er det kvinder kan, som mænd ikke kan? og omvendt? Intet. Der er ingen forskel på mænd og kvinders kapabilitet udi fx datalogi, ergo er der ingen grund til at ønske sig flere af det ene eller det andet. Folk skal ind på sådanne studier efter merit og interesse, ikke efter deres køn. Hold nu op.


Agree. EDIT:

Måske fordi de gerne ville have variation?



Indlæg senest redigeret d. 08.10.2009 15:48 af Bruger #15047
De er sguda bare bitre over at alle festerne er pølsefester :P



De er sguda bare bitre over at alle festerne er pølsefester :P


Haha ja :D



Er jeg sku ikke enig i. Altså al respekt for ligestilling, skal det da siges for en lille feminist. Men syntes absolut ikke kvinder og mænd tænker ens - omend det er kulturen eller arven der gør det.
Syntes for eksempel militæret er et fremragende eksempel på et miljø som er drevet så meget af det maskuline køn. Efter min mening har det haft en stor betydning for det sociale aspekt inden for krigsførelse.

Inden for IT, tror jeg kvinder har en langt større forståelse for brugervenlighed.

Men ikke må ikke forstå dette som at jeg ønsker at tvinge folk til at vælge. Frie muligheder for hver køn - selvfølgelig.

Men btw. er jeg enig i at fordelingen er helt syg. Mener vist at datalogistudiet er den 6. videregående uddannelse i Danmark som har flest mænd. Jeg oplever det også selv på mit studie, hvor der kun er 2 piger ud af 57 personer på åregangen.



t