Analyse: Android-telefoner snupper sølvmedalje i 2012

Tags:    it-nyheder

Android-baserede smartphones vil kun stå tilbage for mobilmarkedets absolutte sværvægter, Nokia, i 2012, forudser analysevirksomheden Gartner. Googles navn i kombination med skybaserede tjenester og applikationer sætter fart på væksten.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3672



Det må da vist være en ren amatør de har snakket med der.

Android kører lige nu på mindre end to procent af alle smartphones, men Gartner-analytiker Ken Dulaney fortæller til amerikanske Computerworld, at Googles navn alene samt udbud af tjenester og applikationer i skyen vil sende Android op på andenpladsen.


Hvis det argument var nok, ville Google Chrome næppe have floppet så meget som den gjorde.



Af ren nysgerrighed: Hvorfor mener du at Google Chrome har floppet, Per? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Af ren nysgerrighed: Hvorfor mener du at Google Chrome har floppet, Per? :)

Den har ikke opnået en særligt overbevisende markedsandel dens højtflyvende marketing og Google's stærke brand taget i betragtning.



Nu er der jo nok forskellige meninger om hvor stor en markedsandel de har erobret, men jeg ved da at de nærmest med det samme overgik fx Opera, en browser der har været på markedet i rigtigt mange år, og som af mange betragtes som en af de vigtige browsere ifbm. web-udvikling. Det er jo unægteligt et marked med virkelig hård konkurrence - med IE på den ene side og FF på den anden side er det næppe let at gøre sig gældende. Alt det taget i betragtning, så kan jeg dårligt se at Chrome skulle være en fiasko. For the record bruger jeg den dog ikke selv :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Efter et år har Chrome en markedsandel på ca. 4%. Et år efter Firefox blev udgivet havde de en andel på godt 10%. Men her skal man nok også tænke over at Firefox nok var den første af de "moderne" browsere og derfor nok havde nemmere ved at få en stor markedsandel. Så jeg synes nu at Chromes 4% er ganske udmærket, for IE og Firefox er nogle hårde konkurrenter.



Jonas, ja, og så var Firefox jo ikke en browser fra et nyt firma. At kalde det en efterfølger til Mozilla er vel næppe helt forkert, og Mozilla, og før den, Netscape, havde da trods alt været på markedet et par år, så jeg mener ikke at det direkte kan sammenlignes med Chrome :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Men mener I da at de 4% vi kan blive enige om at Chrome er oppe på, er bare tilnærmelsesvis tæt på "sølvmedaljen" som artiklen her taler om på mobilmarkedet.

For kom ikke og sig, at med Blackberry, Apple og andre som spillere, at det mobile marked er den mindste smule mindre crowded end browsermarkedet ;)



t