VBA i Access 2003

Tags:    databaser

Hvordan programerer jeg en knap i en formular til at slå en bestemt post op? Posten jeg står på har de oplysninger jeg skal bruge.
Anders



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ganske simpelt. Du har din oversigt hvor du har hentet fx teksten vha en statement.

Den tekst som du har hentet skriver du lige en tekst omkring så det bliver et link. Selve linket har så et ekstra variabel som definerer id'en på din post.

eksempel med PHP:

Fold kodeboks ind/udKode 


På din side hvor du viser selve posten laver du en select statement som henter den specifikke posts detaljer frem fra databasen.

Er ikke lige inde i hvordan koden ser ud når den hentes fra Access, men MySQL er det blot en WHERE post_id = {$_GET['post_id']}.

Håber det hjælper




Ganske simpelt. Du har din oversigt hvor du har hentet fx teksten vha en statement.

Den tekst som du har hentet skriver du lige en tekst omkring så det bliver et link. Selve linket har så et ekstra variabel som definerer id'en på din post.

eksempel med PHP:

Fold kodeboks ind/udKode 


På din side hvor du viser selve posten laver du en select statement som henter den specifikke posts detaljer frem fra databasen.

Er ikke lige inde i hvordan koden ser ud når den hentes fra Access, men MySQL er det blot en WHERE post_id = {$_GET['post_id']}.

Håber det hjælper


Ikke rigtigt.

Det er en base som håndterer slægtsforsking. Altså et felt med mit navn, et andet sted i formularen et felt med min faders navn. Ved klik i dette felt skal posten med min faders navn dukke op.

Anders E



Hmm... Ikke sikkert jeg er helt med...

Er det så ikke bare, at bruge det som jeg har skrevet med $_GET linket? Bare på faderens navn? Og så hente det du søger som har relation til faderen?



Hmm... Ikke sikkert jeg er helt med...

Er det så ikke bare, at bruge det som jeg har skrevet med $_GET linket? Bare på faderens navn? Og så hente det du søger som har relation til faderen?



VBA i Access er ikke helt det samme som SQL og jeg har kun ganske lidt kendskab til det, så jeg skal nok ha skåret det i "pap".

Anders



t