Kommunikation imellem to User Controls

Tags:    asp

Jeg er ny i udviklingsverdenen, så i må bære over, hvis dette er en relativ nem opgave at løse.

http://www.godrestaurant.dk/Farm.aspx er der tre UserControls som er lagt på en .aspx fil.

Jeg har lavet følgende Linq syntax under eventhandleren for Checkboxen i den midterste usercontrol:

protected void ss(object sender, EventArgs e)
{
ChangeEventArgs args = new ChangeEventArgs();

FarmDatabaseDataContext db = new FarmDatabaseDataContext();

var marks = from p in db.Owners
where p.Country.CountryName == "Denmark"
select new
{
p.Address,
p.Description,
};
admin.GoogleMap1.DataSource = marks;
admin.GoogleMap1.DataBind();

OnChangeEvent(this, args);



}



Det skulle gerne være sådan, at når jeg "tjekker" checkboxen af, kommer der nogle punkter op på googlemap...

Håber mit spørgsmål er fyldestgørende



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa, jeg har set din kode og det ser godt ud. Men jeg kunne godt tænke mig, som du selv skriver, at lave en eventhandler i den ene uc, der så kan aktivere min LINQ statement.

På den måde kan jeg benytte koden i andre projekter.



Hej Klaus.

Hvilken kontrol er GoogleMap1 ?
Hvad mislykkedes helt konkret ?



Hej Klaus.

Hvilken kontrol er GoogleMap1 ?
Hvad mislykkedes helt konkret ?


Jeg har to User Controls som skal snakke med hinanden. Den ene har en Checkbox og den anden har et Googlemap API.

Når Checkboxen i den ene UC aktiveres, skal den anden UC igangsætte en Linq syntaks, som plotter nogle addresser ind på googlemap, taget fra en database.
syntaksen virker da jeg har prøvet at køre den i samme UC som googlemap api befinder sig i, men når jeg skal prøve at få en anden UC til at aktivere den kode, sker der ingenting.

Giver det mening. Jeg vil gerne sende filerne evt.

/Klaus



Tak, jeg kigger det lige igennem:)



t