Flere "resets" nødvendig for login på vista 64bit

Tags:    diverse

Hej udviklere

I dag skulle jeg ikke starte min computer blot 1, eller 3 gange, men hele 7 gange før jeg nåede ind til loginskærmen på Vista 64bit. Det behøver jeg vist ikke fortælle er træls (og dog har jeg lige gjort det).

Problemet kommer efter at "bar'en" hvor den loader windows men før loginskærmen og det kendte windows logo, dvs. i det korte mellemrum der er mellem hvor skærmen er sort.

Jeg har fået checket mine spændingsværdier fra biosen og de ser fine ud.

Yderligere har jeg bootet med logging enabled:

Her er en hvor den nåede hele vejen
Fold kodeboks ind/udKode 

Og den hvor den ikke nåede at starte:

Fold kodeboks ind/udKode 

Som det kan ses når den lige at loade avgldx64.sys, men siden den "når at loade" går jeg ikke ud fra det er den skyldige. Men i stedet Loaded driver \SystemRoot\system32\DRIVERS\monitor.sys på linie 102 som den når at loade når den når ind til loginskærmen.

Skal lige siges at det sagtens kan være relateret til grafikkortet måske. For en anden ting er grafikkortet nogle gange slår fra og så til. I spil medfører det at grafikken bliver et abstrakt maleri og et alt-tab er nødvendigt.

Yderlige skal det siges at de problemer først opstod efter at jeg puttede en ny harddisk i, men derfor kan det godt være software-relateret siden jeg kun bruger en HDD, og nok ikke bruger de 100% samme drivere som før.

Nogen der har en løsning, eller et trin på vejen?

Indlæg senest redigeret d. 15.10.2009 11:34 af Bruger #14645
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du siger at du har skiftet harddisk. Hvis din Vista er en OEM, så kan man, så vidt jeg husker, ikke skifte hverken HDD eller bundkort/motherboard. Hvis det ikke er problemet, har du så prøvet at køre en CHKDSK (chekdisk)? Måske er der nogle vigtige systemfiler der er beskadet. Har du opdaterede driver på dit system?

Ja tror det er OEM. Har selv samlet computeren, og har før fået udskiftet grafikkort, dvd-drev og nu harddisk. Jeg har hentet drivere til chipset, grafikkort, skærm, usb osv..

Nu hvor jeg googler ser jeg at folk ikke har problemer med at udskifte harddisk og siger at så længe bundkortet er det samme er det ikke noget problem. Yderlige fandt jeg dette citat fra et forum:
The new Vista OEM EULA states OEM can ONLY be installed on a single computer and cannot be transferred to another system. 'Computer' is defined by its system board.

Men alt andet virker jo? Og Windows fandt ingen problemer da jeg aktiverede igen? Jeg prøver en chkdsk snarest.

Ved godt der findes anti-pirat systemer som "langsomt degrader systemet", men det er tilfældigt hvor mange gange computeren skal startes for at nå ind til loginskærmen. Nogen gange på først andre gange på flere. Ikke sådan at det bliver flere regelmæssigt.

Indlæg senest redigeret d. 15.10.2009 14:37 af Bruger #14645
Tror jeg har løst problemet. Kunne nå ind til loginskærmen på først start. Da jeg genstartede nåede den også ind til loginskærmen. Det er lang tid siden jeg har været i stand til det.

Den umiddelbare løsning var at gå tilbage til en ældre nvidiadriver.

Godt at du fik løst det, kørte du med en beta driver?

Godt at du fik løst det, kørte du med en beta driver?

Nej jeg kørte ikke med betadriver.
Desværre ser det ud til at det ikke løste problemet alligevel. Det var nok bare "heldigt" at jeg fik lov til at se loginskærmen et par gange i træk uden reset.

Indlæg senest redigeret d. 18.10.2009 17:27 af Bruger #14645
t