Internet Explorer er den sløveste browser

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
En ny test viser endnu en gang, at Internet Explorer må nøjes med at se skosålerne af konkurrenterne. Forskellen er dog begrænset i dagligt brug.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3699



Hvem undre det? :D



Er jeg den eneste der er ved at være godt træt af at høre om hvilken browser der er den hurtigste?



Martin, ja det er du, alle andre synes at det er vanvittig interessant at sammenligne browsers hastigheder og at det er ud fra netop hastighedstest man skal vælge browser...

Fuldstændig på samme måde som man vælger bil efter den samlede diameter på udstødningsrørene.



Det er det da ikke nødvendigvis Bertel. Er sikkerhed, understøttelse af standarter og plugins eksempelvis ikke meget vigtige for valget.

Jeg er enig i Martin af at jeg er ved at være træt af alle de test. Syntes de vise fuldstændig forskellige ting hver gang. Var vært fald ikke så længe siden at der blev offentliggjort en test der vist Microsoft som den store vinder på næsten alle punkter, og her også hastigheden.



Shafh, jeg må have underdrevet ironien...



Det får mig til at tænke på Hi-Fi (audio) branchen midt i 80'erne. Dengang konkurrerede man helt vildt om at lave forstærkere med mindst mulig forvrængning.

Japanerne førte i lang tid. De kunne lave nogle meget billige forstærkere med 0.000000001 dB forvrængning, men de lød forfærdenligt.

Så fandt man på at måle lidt anderledes (bl.a. TIM forvrængning), og så var man pludselig nødt til at lave nogle helt andre typer forstærkere.



>Shafh, jeg må have underdrevet ironien...

Arh det synes jeg nu egentlig ikke :D


Mvh.

Kasper (TSW)



Ja, jeg er også træt af sammenligninger af browsers hastighed. Sikkerhed og brugervenlighed er begge ting jeg værdsætter højere end hastighed. Men på den anden side vil det blive interessant, hvis man kan kode 3D med HTML5, hvilket det ser ud til at blive aktuel. Så vil hastighed begynde at fatte min interesse :) Men når hardware understøttelse af gafik bliver standard i alle browser mon ikke stormen vil stilne lidt af?! :)



Hastigheden i en browser er helt sikkert en relevant faktor. Man kan optimere nok så meget på sin serversoftware og sine databasequeries, men hvis klientens browser er en snegl til at hente dataene ind, kan det være hip som hap.

Derfor bør hastighedstests ikke tages som et forsøg på at sammenligne browserne med hinanden, men snarere et forsøg på at banke den omtalte browsers udviklere i hovedet med en hammer.



Ja, jeg er også træt af sammenligninger af browsers hastighed. Sikkerhed og brugervenlighed er begge ting jeg værdsætter højere end hastighed. Men på den anden side vil det blive interessant, hvis man kan kode 3D med HTML5, hvilket det ser ud til at blive aktuel. Så vil hastighed begynde at fatte min interesse :) Men når hardware understøttelse af gafik bliver standard i alle browser mon ikke stormen vil stilne lidt af?! :)

Det kan man allerede.

Tjek den her: http://www.youtube.com/html5

Eller noget der kan køre i en browser pt.: http://www.nihilogic.dk/labs/canvas3dtexture_0.2/



<< < 12 > >>
t