C# læser html

Tags:    c#

Kan man lave et lille c# program der kan læse en html fil. Og kan så tælle nogle navne der fra.

Den skal kunne læst html og vis det navn der er har været der flest gange,

<html>
<td><div>lene</div></td>
<html>

Peter 34
Lars 12
lene 103

kan man lave sådan et program?

Jepsen, nemt. Hvis det er XHTML er det endnu nemmere - ellers skal du kende strukturen og lave en regel for at finde de navne der skal hives ud.

Men du er sikkert ikke interesseret i at vide om det kan lade sig gøre, men at få lavet applikationen :-)

Jeg har ikke tid...

Jepsen, nemt. Hvis det er XHTML er det endnu nemmere - ellers skal du kende strukturen og lave en regel for at finde de navne der skal hives ud.

Men du er sikkert ikke interesseret i at vide om det kan lade sig gøre, men at få lavet applikationen :-)

Jeg har ikke tid...

Bare er lille eksempel på hvordan jeg kan lav det ville værre super.

ikke at jeg vil have det på et sølvfad, men lidt hjælp til at komme i gang er ikke så stærk i c#.

Du kan løse det ved hjælp af regular expression der trækker XHTML/HTML'en ud og så skal du bare vide hvor på siden dine info står. Jeg har desværre heller ikke tid lige nu til at give dig et eksempel men det er rimeligt enkelt det du vil opnå.

HVIS det er XHTML må man gå ud fra at det rent basalt er XML, så loader du det i et Xml Dokument og bruger XPath til at løbe det igennem:

Fold kodeboks ind/udKode 

hurtigt efter hukommelsen

t