Gratis ASP.NET MVC code camp

Tags:    snak

Copenhagen Software og Microsoft invitere til ASP.NET MVC code camp. Et gratis event for udviklere der tænder på teknologi.

Hvis du er PHP eller ASP udvikler er denne code camp en rigtig god mulighed for at lære et nyt, gratis og rigtig sejt framework.

På code camp’en vil du få indblik i, hvad Microsofts nye ASP.NET MVC framework er, hvordan det forholder sig til ASP.NET og hvad det bibringer dine projekter.

Gennem skiftende præsentationer og øvelser vil du få indblik i frameworkets opbygning og praktisk erfaring med at implementere en løsning med ASP.NET MVC.

Du vil lære og se følgende blive udført:

Introduktion til ASP.NET MVC: hvad er det og (hvorfor) skal jeg bruge det?

Igang med ASP.NET MVC: hvad skal jeg bruge?

Hvad består en ASP.NET MVC applikation af?
At generere HTML: views

Navigering: URL’er, links og routes

At modtage input fra brugerne: model binding,
validering og fejlmeddelelser

Test af en ASP.NET MVC applikation

Brug af AJAX, JSON og jQuery

Cross-cutting concerns: action filters

Extension Points

Deployment

Hvordan kommer jeg videre?


Der er plads til 30 mennesker og du skal huske din egen bærbare hvorpå du har Visual Studio eller Visual Web Developer. HUSK AT MVC PROJEKT TYPERNE SKAL VÆRE INSTALLERET (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=53289097-73ce-43bf-b6a6-35e00103cb4b&displaylang=en)!!!

Du tilmelder dig ved at skrive en email til mig på danielmf@microsoft.com med emne "MVC CODE CAMP".

Sted og tid:

Mandag d. 30/11 kl. 10:00

Microsoft Danmark
Tuborg Boulevard 12
2900 Hellerup

Vel mødt!



Indlæg senest redigeret d. 28.10.2009 12:18 af Bruger #13543
Det lyder interessant, og jeg håber der er nogen der skriver et referat af hvad der bliver snakket om dertil.

Personligt føler jeg ikke rigtigt jeg har råd til den entrépris. Windows-licens + Visual Studio er en smule pebret for en MVC-tutorial ;)



Per, Visual WebDeveloper er gratis at downloade og bruge. Windows licensen kan jeg dog ikke hjælpe dig med :P

Mvh.

Kasper (TSW)



t