Danmark er verdens mest spammede land: 96 procent af alle mails er spam

Tags:    it-nyheder

Danmark indtager en kedelig førsteplads i sikkerhedsfirmaet Messagelabs' seneste rapport over spamaktiviteten. 96,2 procent af alle e-mails i Danmark er spam.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3722



Nej? Dvs. 96% af min indbakke vil være spam? NOT.... der er kun 5% spam :D



Altså, din mailserver og/eller mailklient kører sandsynligvis med et spamfilter der tager brodden af spamloadet. Sådan nogle er mere effektive end man skulle tro.



Det passer da egentligt meget godt, lige nu har jeg 94 (!) spammails i gmails spam filter. Gmails spam filter fungerer faktisk fantastisk, aldrig har den filtreret en ikke-spam-meddelse, den tager alt spam, så jeg får aldrig spam i min outlook indbakke (som henter fra gmail via pop3).



Jeg har både hotmail og min egen klient.



Jeg har en hotmail og en gmail. Har ingen spam på min gmail overhovedet. Heller ikke en eneste i "spam bakken". På min hotmail får jeg 0-2 spam mails hver måned.



Jeg har en hotmail og en gmail. Har ingen spam på min gmail overhovedet. Heller ikke en eneste i "spam bakken". På min hotmail får jeg 0-2 spam mails hver måned.

Og det ved du jo så ikke noget om. Langt størstedelen af den spam du får, bliver filtreret af mailserveren før den rammer din inbox. Mange af dem er nemlig så åbenlyse og blacklistet overalt, at de ikke engang ryger i din spam-folder.



t