Tags:
c#
Hej.
Jeg vil gerne høre andres mening om hvordan jeg skal lave en c# tcp server socket som skal kunne tage imod rigtig mange forbindelser på samme tid. Jeg har set på en asynkron server socket. Skal jeg bruge sådan en eller er der en bedre måde at håndtere det på. Kan man lave en socket som omdirregere de forskellige forespørgelser til andre porte på serveren, vil det give en mindre belastning?
Håber i kan give mig noget vejledning og gode råd.
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Tror det er så avanceret at du vil få mest ud af at spørge på stackoverflow.com
Jeg har flere års erfaring med C# asynkron socket programmering og vil helt klart anbefale at bruge asynkron metoden. Asynkron metoden er et stabilt metode og meget hurtigt metode. En af mine TCP Servers kunne håndtere mere end 500+ klienter på sammetid, men det afhænger af den computer som servern skal kører på.
0
Hvis du skal håndtere rigtig, rigtig mange samtidige forbindelser, så er det nok dumt at bruge en process med mange tråde. Jeg har hørt at det nemlig nemt kan gøre programmet langsommere, men jeg har aldrig selv testet det.
0
Okay. Har du et andet foreslag til hvordan jeg kan løse det så. Min plan var nemlig at lave et Network Load Balancing Cluster med en asynkron tcp server socket på hver maskine. Jeg håber virkelig der er nogle der har nogle guldkorn :-)
0
Det skal lige siges at de forbindelser jeg får ind kun er åbne få sekunder, men jeg får rigtig mange af dem. Network Load Balancing burde vel kunne lave mit program skalerbart over flere servere så jeg ikke vil få nogen flaskehals? Håber på indput :-)