XNA 3.0

Tags:    c#

Jeg prøver at lave en model i XNA, dvs. jeg vil ikke loade den fra en .x fil. istedet vil jeg gerne lave den "programmatisk" kan bare ikke finde ud af hvordan?

Mangler der egentlig ikke en XNA kategori i "Teknologier"?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv og kigge her: http://www.3dgameprogramming.net/2007/05/14/getting-started-with-xna-primitives-introducing-the-index-buffer/

Så skal vi til at lave en ny kategori for alle framewqorks eller API'er der findes?
XNA er baseret på .Net frameworket så man kan vel bare lavet en tråd der hvis der er noget.



Jeg prøver at lave en model i XNA, dvs. jeg vil ikke loade den fra en .x fil. istedet vil jeg gerne lave den "programmatisk" kan bare ikke finde ud af hvordan?

Mangler der egentlig ikke en XNA kategori i "Teknologier"?


Jeg kan godt forstå at du ønsker en XNA kategori. Det kunne jeg også godt bruge. Svaret fra en der siger noget om at de så kunne lave en kategori pr. api/framework, er noget sludder. XNA er "ET" framework, "TIL" .NET Framework'et. Og grunden til at der nok ikke er så mange XNA spørgsmål, er nok netop at der ingen XNA kategori er - Lede selv efter den, første gang jeg smuttede forbi sitet her, og tænkte "Arhh, de har ikke noget om XNA, vi ses!".... Derfor, JO, tilføj dog en XNA kategori, så er i søde!

Svaret på dit spørgsmål kan beskrives på mange forskellige måder.
Men det nemmeste er at bruge en inline-compiler til .x, og så danne .x filen via c# kode. - Vil jeg mene. Jeg er ikke selv den store "3D" haj (endnu) - Er ikke nået der til - bruger primært tiden på 2D.

Finder du en fed måde at gøre det på (på en forståelig måde), så må du gerne lige give mig et praj :)







Indlæg senest redigeret d. 02.02.2010 21:58 af Bruger #15343
Sådan taget i betragtning hvor mange XNA-relaterede spørgsmål der har været indtil videre(by my count "1"), så er en decidet XNA-kategori næppe lige på trapperne. :)



Du ka også bruge Blender 3d til modellering.
for det andet ka Blender Exporter .FBX eller .X filer (.x = Direct X fil , FBX er en Maya(Autodesk Maya) fil) tror ikke de laver en XNA(XNA,Framework,etc) kategory efter som der ikke er så mange der har spurgt efter XNA.
for det andet høre XNA under C#.
blender er Gratis
Blender
Download Blender
:|



Indlæg senest redigeret d. 02.02.2010 21:57 af Bruger #15343
t