er ny og har brug for meget hjælp

Tags:    visual-basic

Jeg skal lave et program i vb

som skal kunne hente en ip addresse fra en liste i et text document og sende 3 kommandoer til ipén via port 23 og få svaret tilbage på den sidste kommando og skrive den i en tekst fil og der efter gå vidre til næste ip på listen

er der nogen der ved hvor man kan finde nogen eksempler der kan bruges og måske kan vejlede mig til hvordan det skal laves bliver glad for alt der kan hjælpe mig lidt.



Håber nogen vil hjælpe



Hej Jakob.
Nogen speciel grund til du vil bruge vb eller er du åben overfor forslag til sprog hvor det måske ville være nemmere at søge hjælp til sådan et problem?



grunden til valg af vb er at de andre der skal bruge programmet os skal kunne rette i det og de kan bruge vb

men er da os åben for forslag




Jeg tror du vil have bedre held med at finde hjælp til sådanne et projekt hvis du lavede det i Delphi. Men Visual Basic er da klart en mulighed, tror bare at sproget benyttes utrolig lidt af folk på denne side. Ser sjældent lige så uddybende svar på vb spørgsmål som jeg ser på f.eks. C/C++ eller PHP spørgsmål.

Det ville måske oss hjælpe din sag at stile et konkret spørgsmål, hvor du viser os noget kode du har lavet indtil nu og spørger hvad der er galt eller hvad der mangler.



Delphi?!

Hvorfor ikke C# eller C++? Du kan også bruge Java.

Eller prøve en anden vej med en webbaseret løsning.



t