Silverlight skal redde Mac-og Firefox-brugere på TV 2 Sputnik

Tags:    it-nyheder

TV 2's web-tvkanal Sputnik kan nu ses gennem en browser med Microsofts Silverlight-plugin installeret. Det skal sikre Sputnik-tv til Mac-ejere og Firefox-brugere, der tidligere har døjet med at få billedet frem på computerskærmen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3738



Men hvem skal redde os brugere fra Silverlight?



Men hvem skal redde os brugere fra Silverlight?

Jep, jeg foretrak da klart den flashbaserede løsning som var afhængig af WMP og som ikke kunne garanteres at virke uden for IE.

Næh, det var noget der virkede.. eller..



Men hvem skal redde os brugere fra Silverlight?

Jep, jeg foretrak da klart den flashbaserede løsning som var afhængig af WMP og som ikke kunne garanteres at virke uden for IE.

Næh, det var noget der virkede.. eller..

Ja, for at den tidligere løsning var flashbaseret snarere end Silverlight-baseret var jo helt klart åsagen til at den var afhængig af WMP - det må det jo have været, siden det at gå over til Silverlight løser dét problem.

For Youtube er jo tydeligvis ikke rigtig flash, for den er jo ikke afhængig af WMP! Ahah! Youtube lyver for os!

For nu at blive i det sarkastiske spor :)



Men hvem skal redde os brugere fra Silverlight?

Jep, jeg foretrak da klart den flashbaserede løsning som var afhængig af WMP og som ikke kunne garanteres at virke uden for IE.

Næh, det var noget der virkede.. eller..

Ja, for at den tidligere løsning var flashbaseret snarere end Silverlight-baseret var jo helt klart åsagen til at den var afhængig af WMP - det må det jo have været, siden det at gå over til Silverlight løser dét problem.

For Youtube er jo tydeligvis ikke rigtig flash, for den er jo ikke afhængig af WMP! Ahah! Youtube lyver for os!

For nu at blive i det sarkastiske spor :)

Bare lige for at alt vores sarkasme, ikke skal forvirre for meget :)

Flash er ikke afhængig af WMP. Men sputnik benytter sig af DRM funktionalitet, som flash ikke kan håndtere, derfor bliver WMP hevet ind i billedet. Silverligth kan håndtere deres DRM, så det er vel den optimale løsning. Bortset fra hvis de dropper DRM :)







t