Microsoft angriber kommune for at vælge Openoffice

Tags:    it-nyheder

Det eneste problem, der har været ved at skifte til Openoffice i skolerne i Lyngby, er Microsofts "støj" i medierne, siger it-chef. Microsoft anklager i et læserbrev kommunen for at forringe undervisningen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3744



Man kan undres over at der til dato stadig hersker tvivl om hvorvidt Microsofts forretningsmetoder er etisk forsvarlige.

Hetz og chikane mod tidligere kunder synes jeg ikke just stemmer overens med det sædvanlige "de har jo bare et godt produkt"-kor man altid skal høre på så snart Microsofts-forretningsmetoder bliver taget op til diskussion.



Ej hvor er det usmagelig at læse det åbne brev, som der linkes til nederst på siden. Forstår slet ikke hans påstand om at OpenOffice ikke kan behandle lyd og billeder. Kan det sagtens, og den opfylder da i den grad en folkeskoles krav. Kan slet ikke se hvad en folkeskole elev har brug for som OpenOffice ikke kan.
Det er endda en realitet at OpenOffice endda har en enorm popularitet blandt universiterne. Eksempelvis DTU, som jo ligger i samme kommune. Her er de fleste computere unix-baseret og OpenOffice bruges uden nogen hørte klager. Hvis DTU kan klare det, kan en folkeskole også.

Hvorvidt hvad der er bedst vil jeg ikke diskuttere, men syntes tvivler på at folkeskoler har så store behov...



Ej hvor er det usmagelig at læse det åbne brev, som der linkes til nederst på siden. Forstår slet ikke hans påstand om at OpenOffice ikke kan behandle lyd og billeder. Kan det sagtens, og den opfylder da i den grad en folkeskoles krav. Kan slet ikke se hvad en folkeskole elev har brug for som OpenOffice ikke kan.
Det er endda en realitet at OpenOffice endda har en enorm popularitet blandt universiterne. Eksempelvis DTU, som jo ligger i samme kommune. Her er de fleste computere unix-baseret og OpenOffice bruges uden nogen hørte klager. Hvis DTU kan klare det, kan en folkeskole også.

Hvorvidt hvad der er bedst vil jeg ikke diskuttere, men syntes tvivler på at folkeskoler har så store behov...


Vi har Office på min skole, vi havde en test med OpenOffice og det virkede bare 0. Det siger min erfaring bare mig, at OpenOffice er for billigt ;)



Hvad var det der ikke virkede? Syntes alt grundlægende køre fuldstændig som i Office, så har det været sådan problemer med ren fysisk at få det til at køre?



Hvad var det der ikke virkede? Syntes alt grundlægende køre fuldstændig som i Office, så har det været sådan problemer med ren fysisk at få det til at køre?


Først kunne der kun være én pc med det. Og der var problemer med at gemme filerne.

For det andet gange funktionerne, som der var i Open Office virkede ikke ordenligt, tilgengæld i Microsoft Office virkede alt glimerende. Open Office kunne ikke regne de simple stykker ud :)



Hvad var det der ikke virkede? Syntes alt grundlægende køre fuldstændig som i Office, så har det været sådan problemer med ren fysisk at få det til at køre?


Først kunne der kun være én pc med det. Og der var problemer med at gemme filerne.

For det andet gange funktionerne, som der var i Open Office virkede ikke ordenligt, tilgengæld i Microsoft Office virkede alt glimerende. Open Office kunne ikke regne de simple stykker ud :)

Hvad? Kunne der kun være én pc med Open Office på? Har du drukket af potten? Hvad får dig til at sige det?

Derudover er du vist den absolut eneste der har haft problemer med at OOo ikke kunne "regne de simple stykker ud". Almindelige mennesker over hele verden bruger OOo til dagligt, både privat og professionelt - tror du man ville gøre det, hvis de ting du nævner er et generelt problem? Har du overvejet muligheden for en fejl 40? :)



t