Hjælp til et lille "Spil" i Vb2008express

Tags:    visual-basic

Fold kodeboks ind/udKode 


Sådan ser koden ud indtil videre. Mit mål med dette program er at lave et lille spil hvor man klikker på en knap og så skal der komme nogle stats ud.

Programmet skal indeholde 4 elementer:

1. Det item som jeg skal lave skal være endten magical, rare, mystical, angelic osv som der står i koden

'Magical Level Array Statement
MagicalLvl(1) = "Magical" ' + 1 stat
MagicalLvl(2) = "Rare" ' +2 stats
MagicalLvl(3) = "Mystical" ' + 3 stats
MagicalLvl(4) = "Angelic" ' + 4 stats
MagicalLvl(5) = "Mythical"' + 5 stats
MagicalLvl(6) = "Arcane"' + 6 stats
MagicalLvl(7) = "Legendary"' + 7 stats
MagicalLvl(8) = "Godly"' + 8 stats
MagicalLvl(9) = "Epic"' + 9 stats
MagicalLvl(10) = "Relic"' +10 stats
MagicalLvl(11) = "Artifact"' + 11 stats
MagicalLvl(12) = "Unique"' + 12 stats

Når programmet finder ud af hvilken magisk egenskab mit item skal have skal den vise det på et label. (Er Gjort)

2. Nu skal den finde ud af hvilke stats det item skal have. fra 1 til 12 som jeg har skrevet til højre i den "lille kode". Jeg har valgt at gøre sådan at efter hvilket stat det nu end bliver skjuler jeg enkelte labels. f.eks. hvis det bliver et "rare" item hvilket kan indeholde 2 magiske stats, skjuler jeg 10 ud af 12 labels. Dvs at de 10 stadig får nogle stats men de bliver bare ikke vist.

Der er i alt 33 forskellige stats og når et item for de stats skal de være fuldstændig random.

For at være extra irriterende skal de forskellige stats være helt unikke, dvs. at 1 rare item ikke kan indeholde 2x max life f.eks. :)

(Er ikke gjort.)

3. nu når mit magiske item er blevet mystical f.eks. og har fået egenskaberne max life, jubilance og life regen, skal de forskellige egenskaber jo have nogle værdier, hvilket også skal være fuldstændig random. Ved maxlife skal den f.eks. vælge mellem 1-2000, så der kommer til at stå +(rnd fra 1-2000)+max life. Det skal den gøre med alle stats der nu end er.

(er ikke gjort)

4. Det er ikke helt nødvendigt, men afhængig af hvilket niveau mit item bliver kan den få mere og mere "Max Life" for eksempel. Der er fra lvl 1 til lvl 14. i lvl 1 kan Den max få 50 max life og i lvl 14 kan den få op til 2000 maxlife. Det skal den også tage hensyn til.

(Er heller ikke gjort)

Jeg håber der sidder nogle friske programmører der lige har tid til at give mig et skub. Den der hjælper mig får MANGE point! :)

Tak på forhånd.

//Christian



t