Android-skolen del 1: Sådan bliver du klar til at kode på 30 minutter

Tags:    it-nyheder

Første lektion i Android-skolen hjælper dig igennem installation og opsætning af udviklingsmiljøet Eclipse og Android SDK'et. Kort sagt alt, hvad du skal bruge for at komme i gang med at programmere Android.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3750



Ej, hvor fed en artikel. Bliver helt ked af ikke at have en android :)



Mee too.. Nemheden i at oprette applikationer til en android gør den klart bedre end iPhone.



Ja lyder lidt sådan. For iPhone skal du jo oprette dig og betale kassen for det.
Er det enlig gratis at sælge applets over android market (udover de penge du skal betale for royality)?



Er det enlig gratis at sælge applets over android market (udover de penge du skal betale for royality)?

Det koster 25$, og det er jo ikke meget ;)

http://googlesystem.blogspot.com/2008/10/android-market-fees.html



Mee too.. Nemheden i at oprette applikationer til en android gør den klart bedre end iPhone.


Hvad mener du med nemheden? For at se er det endnu nemmere at komme igang med udvikling til iPhone, da man bare skal downloade Xcode.



Martin Slot, plus man skal have en Mac, plus man skal betale $99 hvis man vil smide programmet på telefonen.



Indlæg senest redigeret d. 08.11.2009 12:56 af Bruger #2330
Og udover det skal dine apps godkendes af Apple.



Indlæg senest redigeret d. 08.11.2009 12:59 af Bruger #10113
The-Freak, Simon Friis. Det er rigtigt. Vidste bare ikke hvordan I mente at det var nemt.



The-Freak, Simon Friis. Det er rigtigt. Vidste bare ikke hvordan I mente at det var nemt.

Jeg viste heller ikke helt hvordan du mente at det ikke var nemt, for du har jo nok ret i at selve developer tingen til Apple Apps er lettere at installere og sætte op, end den til Android.

Så vidt jeg ved kan man heller ikke bruge lige så mange sprog når man programmer til iPhone som når man programmere til Android, medmindre at man køber nogle ekstra tools.



Det er rigtigt. Der er kun et sprog, Objective-C (Ja det er nogle andre hvis man betaler kassen). Jeg er egentlig ligeglad med at betale for noget "bare" for at komme igang. Bare jeg selv synes at jeg får noget for pengene, og jeg har overvejet mange gange at udgive nogle iPhone apps.



t