Program der regner ud hvornår man skal sælge eller købe

Tags:    visual-basic

Køb af sværd på et forum-spil - Det skal siges at der hele tiden bliver købt og solgt sværd
Jeg vil lave et program der fortæller mig hvornår jeg skal købe/sælge et sværd


På dag 1 indtaster jeg markedsprisen for et sværd – det er mit udgangspunkt på prisen på et sværd. Prisen skal gemmes i en database.


På dag 2 indtaster jeg markedsprisen for endnu et sværd. Dette gemmes selvfølgelig også i databasen. Nu skal programmet fortælle mig om sværdet er steget eller faldet. Hvis det er steget skal programmet fortælle mig at jeg ikke skal købe det. Hvis det er faldet (ca. 10-20%) skal det derimod fortælle mig at jeg skal købe sværdet.

Fremover indtaster jeg markedsprisen for det samme slags sværd indtil programmet fortæller mig at sværdet er steget med mere end 20 %. Når det sker skal jeg sælge mit sværd, da jeg dermed for en god indtjening af Forum Guld.


Er der nogle der kan hjælpe mig i gang? Jeg skriver programmet i Visual Basic 6.




4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave et program der kan gemme hvilke priser du har de forskellige dage, ved at lave et eller flere filer hvor du gemmer hvilke priser, der er de forskellige dage.. hvordan du gør det kan du læse om på denne side http://www.vbprogramming.8k.com/tutorials/ReadingAndWritingTextFiles.htm
og herefter tager du disse data, og laver nogle enkelte regnestykker, der sammenligner data, og når du så har fået et af dine svar, enten om du skal sælge eller købe, kan du få ud som en messagebox..

Håber du forstår, hvad jeg mener med dette, hvis ikke vil jeg gerne forsøge at hjælpe dig, tror at det er muligt at lave dette program inden for en dag, el. 2 :)
(bruger dog visual basic 2010)



Det var da en start :)

Problemet er bare at nu hvor jeg har skrevet koderne ind så laver den en ny sgm fil hver gang jeg åbner programmet. Dvs. at den jo ikke gemmer hvad jeg har skrevet





Lyder lidt mærkeligt, den version jeg får ud fra min, er at den sletter alt, hvad der var i filen i forvejen, og skriver derefter den nye værdi ind.. Kan det måske have noget at gøre med at du bruger VB 6? må jeg se din source kode til den del af programmet ?



http://www.youtube.com/watch?v=ppmcOmHIbpc

Her er mit program :) Fik det til at virke nogenlunde :p



t