Server

Tags:    diverse

Hejsa..
her igår kom jeg lige til at tænke på noget med server, da jeg sad i Mafia Wars på Facebook..

sådan en server som MafiaWars EVT. eller andet spil bruger, er jo ikke en bare en lille database som f.eks. One.com tilbyder?
så jeg læste lidt om det, men fik aldrig helt opklaret hvad det er..
og et andet spørgsmål er hvordan sådan en opsættes, og fungere, kræver det specielt kendskab til noget, eller kan det fungere nogenlunde som MySQL?





2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kig evt. på Amazon's cloud.. Det bliver nok fremtiden for online spilservere ;)



Hejsa..
her igår kom jeg lige til at tænke på noget med server, da jeg sad i Mafia Wars på Facebook..

sådan en server som MafiaWars EVT. eller andet spil bruger, er jo ikke en bare en lille database som f.eks. One.com tilbyder?
så jeg læste lidt om det, men fik aldrig helt opklaret hvad det er..
og et andet spørgsmål er hvordan sådan en opsættes, og fungere, kræver det specielt kendskab til noget, eller kan det fungere nogenlunde som MySQL?



Jeg kunne godt forestille mig, at de har deres egen serverpark. www.komogvind.dk har rundt regnet 60 servere, hvoraf de 9 er database servere og de 20 er web servere. Det kræver megen specialviden at opsætte sådan en maskinpark, men hvis du er medlem af Prosa kan du d. 15/12 komme til virksomhedsbesøg hos CEGO ApS som står bag www.komogvind.dk og få et par tips :-)



t