Feedback på mit første design

Tags:    grafik webdesign

Jeg er lige begyndt at lege med photoshop cs4.
Har aldrig prøvet andre photoshop, men regner med cs4 er det bedste?

Jeg vil gerne have en masse feedback, da med sikkerhed har lavet en masse begynder fejl.

Jeg har ikke lavet indhold, jeg dog smidt lidt billedere af min ven:D og nogle ikoner.
Jeg skal ikke rigtigt bruge hjemmesiden, da jeg har lavet den for øvelse.
http://zeroup.dk/Vis/960_grid_12_col43.gif

Mvh
Frederic



Indlæg senest redigeret d. 15.11.2009 12:57 af Bruger #14838
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Uhh, jeg er ikke selv den store designer.

Men tag et kig på www.smashingmagazine.com, der er rigtigt mange gode artikler omkring designs. Mange proff frelance designere skriver rigtigt gode artikler derinde ;)

Og uoverskuelig er måske mere fordi det er i zeroup vinduet - gør altid alting uoverskueligt ;)

Syntes måske det er lige kedeligt med farvene, syntes ikke det passer så godt.

Men læs nogle artikler og kig lidt rundt på nettet - nok det bedste råd jeg kan give dig ;)



Da du siger at du har lavet siden for øvelse, vil jeg mene at det du mene at du skal bruge din tid på at få læst nogle artikler om webdesign generelt.

Simon nævner smashingmagazine.com, og ejg ville helt sikkert tilføje vandelaydesign.com/blog til listen over sites du skal have kigget lidt på. Ellers er der også youthedesigner.com, her kan også være mange gode tips at hente.



Kan personligt ikke særligt godt lide det.. Lidt uoverskueligt syntes jeg.. og til ikonerne skal du bruge nogle af lidt bedre kvalitet. Der er ikke noget værre end grynede ikoner på en hjemmeside - det lugter langt væk af noget du har hugget fra en anden side ;)



ja ikoner har jeg taget fra sådan en ikon pakke, jeg har selv lavet designet:)

Det der med ikoner, var bare for at ikke lade boksen stå helt tom:)

hvad er det der er uoverskueligt, da jeg har fået af vide på et andet forum, at billederne ikke passede med selve designet var meget overskugeligt.

edit: tænkte på om du kan give nogle tekniske råd, hvis du f.eks kan se jeg har brugt et forkert værktøj til det og det. Da jeg jo lige er begyndt på photoshop.




Indlæg senest redigeret d. 15.11.2009 16:09 af Bruger #14838
Okey, tak skal du have:)

Håber der andre der har lidt feedback til selve det tekniske?



Okey, tak skal du have:)

Håber der andre der har lidt feedback til selve det tekniske?

Hvad mener du med det tekniske? Det er jo bare et billede du har postet, hvis du kan poste koden kan vi også kommentere på den. Anyway. Farverne matcher ikke i dit design, og du skifter mellem runde og hårde hjørner, hvilket er dumt.



Okey, tak skal du have:)

Håber der andre der har lidt feedback til selve det tekniske?

Hvad mener du med det tekniske? Det er jo bare et billede du har postet, hvis du kan poste koden kan vi også kommentere på den. Anyway. Farverne matcher ikke i dit design, og du skifter mellem runde og hårde hjørner, hvilket er dumt.


Jeg mener, hvis man kan se jeg f.eks har brugt en forkert brush til det eller noget andet.

Jeg har ikke bestemt farver endu, da jeg har lovet min ven at gerne ville bestemme farver:)
Det med runde og hårde hjørner har jeg et problem.
Jeg ved ikke hvordan man laver sådan et med runde hjørner øverst men hårde hjørner nederst.

Et andet spørgsmål, hvordan kan man lave en dash line ? har stået og trykke på "-" nogle par gange også copy pastet.



He he Dashline kan du ikk esom sådan lave med et værktøj. Der må du bare igang med en streg en masse gange, hvis du vil smide det ind i dit Photoshop design. Personligt venter jeg altid med den slags til jeg begynder på siden.



t